  • 1. Data: 2002-05-09 19:08:01
    Temat: Dla kogo pracuje GUS ???
    Od: "Robert" <r...@k...prv.pl>

    Znalazłem dziś w swoim mieszkaniu ulotkę o Narodowym Spisie Powszechnym
    Ludności i Mieszkań.
    GUS, który wielokrotnie sprzedał mój adres firmą o wątpliwej reputacji chce
    teraz wejść do
    mojego domu i "prześwietlić" moją rodzinę.
    Pan Tadeusz T. Generalny Komisarz Spisu.
    Podpisał się pod tekstem mówiącym o tym, że moje dane "Nigdy i nikomu spoza
    statystyki nie
    zostaną udostępnione".
    Tylko, co u licha znaczy sformułowanie "spoza statystyki"?
    -W mojej firmie też jest dział statystyki :-)!!!
    Dlatego mogę sądzić, że za odpowiednią opłatą GUS udostępni te dane.
    Uważam, że takie oświadczenie jest nic nie wartym zlepkiem prawniczej mowy.
    Ja też mogę obiecać, że nie powiem o tym nikogo spoza moich bliskich, a że
    bliskim mi jest
    każdy człowiek, to nie łamiąc słowa powiem o tym wszystkim.

    Pozdrawiam Rząd, który dzięki tym informację będzie mógł sprawniej
    decydować, o ile podnieść
    podatki by zostali przy życiu Ci, którzy je płacą. Robert

  • 2. Data: 2002-05-09 21:14:21
    Temat: Re: Dla kogo pracuje GUS ???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 May 2002, Robert wrote:
    [...]
    >+ GUS, który wielokrotnie sprzedał mój adres firmą o wątpliwej reputacji

    Twój *prywatny* adres, czy "firmowy" (u ciebie w domu ;)) ??

    Bo u mnie miałem dowód, że (jawny !) rejestr DG z urzędu miasta
    jest pracowicie przeglądany: *przed* GUSem dostałem informację
    od jednego z banków (z błędem w nazwie firmy, wrrr... !) pt.
    "zapraszamy do współpracy, konto firmowe itp".

    Nikogo nie bronie, sygnalizuję tylko że BYĆ MOŻE wyciagasz
    zbyt pochopne wnioski... !
    [...]
    >+ Pozdrawiam Rząd, który dzięki tym informację będzie mógł sprawniej
    >+ decydować, o ile podnieść
    >+ podatki by zostali przy życiu Ci, którzy je płacą. Robert

    ...a to niezależnie od tajemnicy spisowej - bo dane
    statystyczne do TAKICH wniosków, owszem, wystarczą :[

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-09 21:47:19
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > od jednego z banków (z błędem w nazwie firmy, wrrr... !) pt.
    > "zapraszamy do współpracy, konto firmowe itp".

    No, skoro jest jawny, to dlaczego masz pretensje?
    Gorzej gdy wyciekają informacje z poufnych (rzekomo) baz danych.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 4. Data: 2002-05-09 21:56:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 May 2002, maup wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ No, skoro jest jawny, to dlaczego masz pretensje?

    ??? Że co mam ??

    Było poczytać to co zacytowałem... ;>
    (poprzednik zarzucał GUSowi że dane o nim udostepnia, więc
    tłumaczyłem wielkimi literami że może się mylić)

    Pozdrowienia :) Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-10 16:47:54
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Było poczytać to co zacytowałem... ;>
    > (poprzednik zarzucał GUSowi że dane o nim udostepnia, więc
    > tłumaczyłem wielkimi literami że może się mylić)

    Fakt. Maupowi od upału rozmiękły resztki mózgu. Maup się kaja.

  • 6. Data: 2002-05-12 22:01:50
    Od: "Robert" <r...@k...prv.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205092353240.8799-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Było poczytać to co zacytowałem... ;>
    > (poprzednik zarzucał GUSowi że dane o nim udostepnia, więc
    > tłumaczyłem wielkimi literami że może się mylić)

    W tym kraju nie ma tajemnic poza jednym - ceną jaką płacą ci którzy je
    kupują.
    Kilka lat temu jeden adres w GUS-ie kosztował 3 gr. (bodaj w 96 r.)
    Może ktoś zna aktualne ceny ? ;-)
    Ludnie którzy podpisują się pod słowami bez jakiegokolwiek prawnego
    znaczenia,
    cytuję: "Nigdy i nikomu spoza statystyki nie zostaną udostępnione".
    Powinni raczej bajki pisać albo układać góralską prognozę pogody.
    A, ja na takich płacę podatki !!!
    Może ktoś ma pożyczyć kałacha i kszynkę amunicji - scyzoryk który otworzył
    mi się w kieszeni, to jednak za mało by z tym zrobić porządek.
    Mile widziany czołg ;-)))
    Pozdrawiam Robert

  • 7. Data: 2002-05-13 09:22:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, Robert wrote:
    >+Użytkownik Gotfryd Smolik
    [...]
    >+ W tym kraju nie ma tajemnic poza jednym - ceną jaką płacą ci którzy je
    >+ kupują.
    >+ Kilka lat temu jeden adres w GUS-ie kosztował 3 gr. (bodaj w 96 r.)
    >+ Może ktoś zna aktualne ceny ? ;-)

    Akurat w tej dziedzinie kłótni nie podejmowałem :)
    Chodziło tylko o info związane z DG - a tu można się bez
    GUSu obejść :] i *ewidentnie* co poniektórzy to robią
    (o czym świadczy mój przykład). A poprzednik właśnie
    GUSowi zarzucał rozpowszechnianie info które leżą
    publicznie w UM lub sądzie :) (i tak ma być !)

    Pozdrowienia, Gotfryd