  • 1. Data: 2002-07-01 07:31:49
    Temat: Dodatkowe koszty zwiazane z umowa o dzielo
    Od: "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com>

    Zalozmy sytuacje nastepujaca:

    Spisuje z kims umowe o dzielo. Przy takiej umowie ma on koszty okreslone
    ryczaltem na poziomie 50% przychodu (sprawa jest zwiazana z przekazaniem
    praw autorskich do programu). Zawierajac umowe zobowiazalem sie pokryc
    wykonawcy koszty wyjazdow do klienta w celach konsultacyjnych. Czy moge
    wliczyc jako wlasny KUP bilety i delegacje wykonawcy? Czy tez bedzie to
    naduzycie, bo powinien on sobie pokryc te koszty sam - mieszcza sie w tych
    50%?

    Z gory dziekuje

    Pzdr

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-07-01 12:12:15
    Temat: Re: Dodatkowe koszty zwiazane z umowa o dzielo
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Jul 2002, Andrzej Ligudzinski wrote:

> [...]
    >+ naduzycie, bo powinien on sobie pokryc te koszty sam - mieszcza sie w tych

    IMO trochę byłoby :(
    Ale...
    Czy nie jest przypadkiem tak, że to co ukrywasz pod "konsultacjami"
    to jest "wdrożenie" ?
    Owszem, wymienienie "wdrożenia" spowoduje natychmiast podważenie
    "autorskości" umowy :) ale mam na myśli coś takiego:
    - gość "robi program" u siebie, prawda ? I *raczej* nie musi
    po to jeździć do ciebie/klienta ?
    - gość ma go wdrożyć dojeżdżając.

    Widzisz gdzieś zakaz zawarcia dwu oddzielnych umów ?

    1. autorska, KUP 50%
    2. wdrożeniowa; i tu - nie rozliczana "ryczałtem" (20%) a według
    rzeczywistych kosztów (m.in. bilety) !

    Oczywiście jak się okaże że [2] wystarczyło tylko na bilety
    to ci nie uwierzę ;> a US tym bardziej :]
    Ale może "za wdrożenie" nie weźmie tak drogo... ;)
    No i unikasz zarzutu ("podejrzenia") że wdrożenie poszło
    z 50% KUP... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-01 13:02:06
    Od: "Andrzej Ligudzinski" <j...@p...com>

    poradził w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Widzisz gdzieś zakaz zawarcia dwu oddzielnych umów ?
    >
    > 1. autorska, KUP 50%
    > 2. wdrożeniowa; i tu - nie rozliczana "ryczałtem" (20%) a według
    > rzeczywistych kosztów (m.in. bilety) !

    Interesujacy wygibas ;-) Dzieki, pomysle nad tym.

    Pzdr

    AL