  • 1. Data: 2002-06-30 18:21:52
    Temat: czy musze zwrócic ulge i zaplacic 10%?
    Od: Zarówa <w...@p...pl>

    Chce kupic od developera lokal - poddasze=suszarnie ( z 22% vatem i aktem
    notarialnym). Chce ja zaadaptowac na wlasne cele mieszkaniowe.
    Mam tez dzialalnosc, która chetnie bym zainstalowala w tej zaadaptowanej suszarni,
    powiedzmy w jednym z pokoi.
    Kasa na suszarnie bedzie pochodzila ze sprzedazy pierwszego mieszkania z którego
    jeszcze nadal mam do wykorzystania ulge podatkowa.

    Mam dwa obszary problemowe:

    " Budowlany "
    1. Czy na adaptacje suszarni na mieszkanie trzeba jakichs pozwolen i od kogo?
    2. Czy w jezeli w akcie bedzie ze kupilam suszarnie i uda mi sie ta adaptacja na
    mieszkanie to czy trzeba dokonywac zmian w akcie?
    A moze w akcie zapisuja tylko lokal o powierzchni, polozony itd.. - bez opisywania
    przeznaczenia?

    " Podatkowy "
    1. Jezeli sprzedam pierwsze mieszkanie to jak uniknac zwrotu ulgi?
    2. Od zaplacenia 10% podatku od sprzedazy mieszkania chroni przeznaczenie tych
    pieniedzy na kolejne mieszkanie w okresie 2 lat. Ale ja nie kupie za te pieniadze
    mieszkania tylko lokal do adaptacji na mieszkanie?
    3. Moze kupic te suszarnie na dzialalnosc i korzystac z odliczenia vatu - ale czy tak
    mozna jezeli chce tam równiez mieszkac. No i co wtedy z ulga i 10% podatkiem?

    Beata Wolfram

  • 2. Data: 2002-07-01 07:13:48
    Temat: Re: czy musze zwrócic ulge i zaplacic 10%?
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

[...]

    Ad1
    Pozwolenie na zmiane sposobu uzytkowania - procedura podobna do pozwolenia
    na budowe. Musisz miec projekt podbity przez architekta.
    Adaptacja bedzie uwzgledniona w ksiedze wieczystej po uzyskaniu w/w decyzji,
    ale musisz zglosic taka 'chec'.

    --
    ...jestem, czym jestem...
    moze kiedys stane sie...kims...