  • 11. Data: 2010-06-04 07:34:51
    Temat: Re: Dodatkowe zobowi?zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2010, gonia wrote:

    > Określona w art.111 ust.2 ustawy sankcja jest niezgodna z prawem
    > wspólnotowym. [...]
    > Tak orzekł WSA w Bydgoszczy 12 sierpnia 2008 roku

    TUXIOR Ci chyba jakieś piwo wisi ;)
    Chyba że mu już terminy odwołań upłynęły...

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-06-04 07:44:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-06-2010 o 09:34:51 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > TUXIOR Ci chyba jakieś piwo wisi ;)
    > Chyba że mu już terminy odwołań upłynęły...

    Jeszcze nie wisi, do NSA daleka droga :-)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-06-04 08:13:13
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Jeszcze nie wisi, do NSA daleka droga :-)

    piwa nie piję, więc podziękuję

    co do dalekiej drogi......ponieważ WSA oparł się na wyrokach w innych
    sprawach wspólnotowych,więc raczej, akurat w tym przypadku nie
    podejrzewam, że NSA orzeknie inaczej
    o ile poszła kasacja.....zresztą do tej pory sprawa powinna się była już
    rozstrzygnąć nawet w warunkach kasacji

  • 14. Data: 2010-06-08 19:14:00
    Od: TUXIOR <t...@g...com>

    On 4 Cze, 10:13, gonia <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    > podejrzewam, że NSA orzeknie inaczej
    > o ile poszła kasacja.....zresztą do tej pory sprawa powinna się była już

    Witajcie ponownie,
    Póki co odwołania jeszcze nie ma, bo cały czas analizuję sytuację. Mam
    jeszcze kilka dni.
    Napiszę trochę o sobie:
    Jednoosobowa działalność gospodarcza
    Limit obrotu przekroczony w 3 miesiące po założeniu działalności
    gospodarczej (mam dosyć drogi towar a przy nowej DG jest 20 tys zł)

    Koleś kontroler sprawdza, czy powinienem posiadać kasę fiskalną.
    Stwierdza, że powinienem, bo ewidencja wg niego jest źle prowadzona:
    Prowadzona jest tak: Wpływ na konto - 100 zł od Jan Kowalski ul.
    Zachlapana 10 00-420 Warszawa

    Co do sankcji. Ktoś wyżej dobrze napisał, że sankcja jest niezgodna,
    ale ustawodawca w noweli VAT usunął zapis, o zakazie odliczenia 30%
    podatku, wpisując w to miejsce tzw. Dodatkowe zobowiązanie podatkowe.
    A to już jest zgodne z dyrektywami Unii.
    Jedyne na co mogę się powoływać, to to, że moja ewidencja jest dobra,
    oraz na to, że nie mają mnie prawa karać z ustawy karnoskarbowej za
    brak kasy, bo zgodnie z wyrokiem NSA osoby jednoosobowo prowadzącej
    działalność gospodarczą nie można karać podwójnie za ten sam czyn.

  • 15. Data: 2010-06-08 23:05:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2010, TUXIOR wrote:

> [...]
    > Stwierdza, że powinienem, bo ewidencja wg niego jest źle prowadzona:
    > Prowadzona jest tak: Wpływ na konto - 100 zł od Jan Kowalski ul.

    M... a to miało być z tytułu "wysyłkowego zapłaconego przelewem"?
    No to miał rację :( - brakuje informacji *za co* oraz *kiedy*.
    Znaczy miał rację co do nieprawidłowości ewidencji, nie przekłada
    się to zaraz na popieranie słuszności sankcji, bo to inna sprawa :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-06-09 10:03:14
    Od: TUXIOR <t...@g...com>

    On 9 Cze, 01:05, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >   Znaczy miał rację co do nieprawidłowości ewidencji, nie przekłada
    > się to zaraz na popieranie słuszności sankcji, bo to inna sprawa :)

    Kiedy też było. Konkretna data wpływu na konto.
    A robiłem to tak:
    Przychodzi przelew, drukuję cały dzień, tam gdzie przelew przedplacony
    są wszystkie dane. Tam gdzie było pobranie, dopisywałem Imię Nazwisko
    i adres.

    W sumie ustawa mówi tak:
    "..... jakiej konkretnie dostawy dotyczy, w tym dane klienta"

    I nie rozumiem tego sformułowania KONKRETNEJ DOSTAWY. Wychodzę z
    założenia, że cholera TEJ! konkretnej dostawy.
    10 grudnia 2008 Wpłynęło 100 zł od Kowalskiego z ulicy zachlapanej. I
    TEJ konkretnej dostawy dotyczy wpłata i ewidencja.

    Chyba złożę odwołanie. Nie wiem jeszcze jak pismo napisać. Może gdzieś
    przykłady są?

  • 17. Data: 2010-06-09 10:06:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-06-09 12:03, TUXIOR wrote:

> [...]
    > TEJ konkretnej dostawy dotyczy wpłata i ewidencja.
    >
    > Chyba złożę odwołanie. Nie wiem jeszcze jak pismo napisać. Może gdzieś

    Zgaduję, że nie chodzi o "5 złotych".

    Tak więc może lepiej odżałuj te n-stówek i wybierz się do doradcy
    podatkowego.

    Piotrek

  • 18. Data: 2010-06-09 11:07:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    TUXIOR pisze:

> [...]
    > podatku, wpisując w to miejsce tzw. Dodatkowe zobowiązanie podatkowe.
    > A to już jest zgodne z dyrektywami Unii.

    No nie do końca zgodna akurat w przypadku kasy. Dlatego, że nowela z 1
    grudnia 2008 r. wskazała jedynie , że jest to zobowiązanie podatkowe i
    wskazała, że to zobowiązanie określić powinien organ podatkowy. Nie
    zmienia to faktu, że w dalszym ciągu narusza to neutralność podatku VAT.

    g.

  • 19. Data: 2010-06-09 11:14:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2010, TUXIOR wrote:

    > Kiedy też było. Konkretna data wpływu na konto.

    Znaczy prosisz się o budzenie metodą dawania w łeb ;)
    (sprawdź co napisałeś, przecież my nie wiemy nic więcej niż to co
    piszesz, a NIE napisałeś że data była).

> [...]
    > "..... jakiej konkretnie dostawy dotyczy, w tym dane klienta"
    >
    > I nie rozumiem tego sformułowania KONKRETNEJ DOSTAWY.

    Nazwa towaru lub usługi z ilością sztuk i tak dalej, to co jest
    opisywane na fakturze.

    > Wychodzę z założenia, że cholera TEJ! konkretnej dostawy.

    Nie mylisz aby dostawy z zapłatą?
    Nie, nie napisałeś, czy w przelewie jest zapis w stylu "transkacja
    numer 2718" albo "7 sztuk butów roboczych numer katalogowy
    617, rozmiar 45", więc nie wiem co masz na myśli pisząc "TEJ!"

    > 10 grudnia 2008 Wpłynęło 100 zł od Kowalskiego z ulicy zachlapanej.

    To jest ZAPŁATA, a nie DOSTAWA.

    > I TEJ konkretnej dostawy dotyczy wpłata i ewidencja.

    Nadal nie widzę informacji o DOSTAWIE!

    pzdr, Gotfryd