  • 1. Data: 2010-06-02 13:15:35
    Temat: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    WItam!
    ALlegro wystawia faktury vat na koniec miesiaca wisujac wszystkie prowizje w
    jednej linii
    usluga posrednictwa allegro.
    W przypadku sprzedazy na aukcjach, jezeli kupujacy rezygnuje z zakupu mozna
    wystapic o ZWROT PROWIZJI .
    Mozna to zrobic po 7 dniach od zakonczenia aukcji a calosc procesu trwa
    pewnie kilka dni, jest rzecza oczywista
    ze maja miejsce sytuacje gdzie na pobrana prowizje ktora zostanie zwrocona
    zostala juz wystawiona i wyslana faktura vat.

    Na grupie dotyczacej allegro wlasnie dowiedzialem sie ze allegro nie wysyla
    wprzypadku zwrotu prowizji
    a wiec z mniejszeniu ceny jak by nie bylo faktury vat korekty a uwgzlednia
    zwrot prowizji w nastepnej fakturze za kolejny miesiac zmniejszajac
    zobowiazanie wobec allegro. No i moje pytanie brzmi, czy jest to legalne?

    Przeciez allegro pozostawiajac faktury dokumentujace posrednictwo allegro na
    zawyzone kwoty (a sa zawyzone jezeli zwrocono prowizje) dopuszcza sie
    falszowania stanu faktycznego . Moim zdaniem allegro powinno skorygowac
    fakture vat wystawiona za miesiac ktorego zwrot prowizji dotyczy .

    czy mam racje? Prosze uzasadnic.

  • 2. Data: 2010-06-03 20:53:55
    Temat: Re: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:hu5lhp$jj6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > falszowania stanu faktycznego . Moim zdaniem allegro powinno skorygowac
    > fakture vat wystawiona za miesiac ktorego zwrot prowizji dotyczy .

    Kurde - a na czym wg Ciebie polega roznica?
    Wyobrazmy sobie, ze ktos w w pierwszym miesiacu zaplacil 120 zl netto
    prowizji, z czego na 20 otrzymal zwrot a w nastepnym miesiacu zaplacil 100
    zl netto

    Sytuacja 1.
    FV za I miesiac
    120 zl + 26,40 VAT = 146,40 brutto

    FV korekta
    -20 zl -4,40 VAT = -24,40 rutto

    FV za II meisiac
    100 zl + 22 VAT = 122 brutto

    Zarobil 200 netto i odprowadzil 44 VATu

    Sytuacja II
    FV za I miesiac
    120 zl + 26,40 VAT = 146,40 brutto

    FV za II meisiac
    1. 100 zl + 22 VAT = 122 brutto
    2. -20 zl -4,40 VAT = -24,40 brutto
    RAZEM 80 zl + 17,60 = 97,60 brutto

    Zarobil 200 zl netto i odprowadzil 44 zl VATu

    Gdzie ten walek?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-06-03 21:07:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-06-2010 o 22:53:55 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Gdzie ten walek?

    Zapewne w poświadczeniu nieprawdy na fakturze odnośnie zarobków
    w obu miesiacach, które to poświadczenie nieprawdy jest wirtualne
    bo zapewne allegro ma w regulaminie zapis że rozliczenia są dokonywane
    na bieżąco, a nawet jeśli nie ma takiego zapisu to korekta rozliczeń
    w późniejszym okresie nie anuluje przecież usługi wykonanej wcześniej.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-06-03 21:55:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SDD,

    Thursday, June 3, 2010, 10:53:55 PM, you wrote:

    [...]

    > Gdzie ten walek?

    Nie ma wałka. Jest prosty brak zrozumienia dość banalnych podstaw
    księgowości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-06-04 08:15:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Nie ma wałka. Jest prosty brak zrozumienia dość banalnych podstaw
    > księgowości.

    ktorych dokladnie ? falktura ma zawierac stan faktuyczny, jezlei sie zmienil
    trzeba ja skorygowac.

  • 6. Data: 2010-06-04 08:21:47
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    >na bieżąco, a nawet jeśli nie ma takiego zapisu to korekta rozliczeń
    >w późniejszym okresie nie anuluje przecież usługi wykonanej wcześniej.

    ale cena sie zmniejszyla wiec powinna chyba zostac wystawiona korekta ?

  • 7. Data: 2010-06-04 08:36:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-06-2010 o 10:21:47 wspolna-flaszka.pl

    > ale cena sie zmniejszyla wiec powinna chyba zostac wystawiona korekta ?

    Czyli zakład energetyczny wystawia tysiące fałszywych faktur...

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-06-04 08:36:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-06-2010 o 10:15:53 wspolna-flaszka.pl

    > ktorych dokladnie ? falktura ma zawierac stan faktuyczny, jezlei sie
    > zmienil
    > trzeba ja skorygowac.

    Oczywiście, ale tutaj sie nie zmienił

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-06-04 08:44:03
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 04-06-2010 10:15, wspolna-flaszka.pl pisze:

    > ktorych dokladnie ? falktura ma zawierac stan faktuyczny, jezlei sie zmienil
    > trzeba ja skorygowac.

    Ale stan faktyczny się nie zmienił.

    Tłumaczyłem to już na grupie all.

    Przykład:
    1. Za maj faktura na 100 zł
    (usługa "pośrednictwo" za wystawienie aukcji, za zakończenie aukcji
    sprzedażą - i tu uwaga - naliczenie "za sprzedaż" dotyczy zakończenia
    aukcji z osobą licytującą, bez związku z faktem czy do sprzedaży doszło
    faktycznie czy nie. All nalicza za usługę, którą świadczy, a nie za to
    czy towar został sprzedany, przecież nie ma wpływu na to czy się z
    klientem dogadasz czy nie)

    2. W czerwcu poinformowałeś All (FZP - formularz zwrotu prowizji), że do
    sprzedaży (faktycznej) jednak nie doszło

    3. Za czerwiec faktura np. 150 zł
    Ale, że Allegro udzieliło Ci rabatu na 10 zł (tzw. "zwrot prowizji") za
    to, że to *TY SIĘ NIE DOGADAŁEŚ Z KLIENTEM", a nie musiało, bo aukcja
    zaostała zakończona prawidłowo i usługa jaką wykonał (All) w maju była
    prawidłowa, wystawili Ci fakturę na 140 zł.

    Usługa wykonana w maju była prawidłowa i za nią zapłaciłeś - nie ma
    podstaw do korekty.

    Wyobraź sobie, że licytacja zakończyła się w maju (z licytującym, który
    "wygrał"), a do faktycznej sprzedaży doszło w lipcu (bo się tak
    dogadałeś z klientem, bo urlop miałeś albo ten klient - cokolwiek)

    I co teraz? Będziesz się domagał aby Allegro skorygowało Ci "prowizję za
    sprzedaż" z maja (korekta za maj, bo w maju nie sprzedałeś) ale za to,
    mają Ci wystawić fakturę za tę prowizję w lipcu (no bo sprzedałeś w lipcu)?

    Musisz zrozumieć, że "prowizja za sprzedaż" to nie jest prowizja za to,
    że udało Ci się coś sprzedać, tylko prowizja za wystawioną aukcję, która
    zakończyła się wygraną jakiegoś licytującego - "sprzedaną aukcją". A to
    nie zawsze się przekłada na sprzedaż faktyczną.

    To, że All pomniejsza Ci kolejną fakturę to jest ich dobra wola (rabat,
    upust), a nie obowiązek korygowania usługi, która została wykonana
    prawidłowo.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2010-06-04 08:47:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wspolna-flaszka.pl,

    Friday, June 4, 2010, 10:15:53 AM, you wrote:

    > ktorych dokladnie ? falktura ma zawierac stan faktuyczny, jezlei sie zmienil
    > trzeba ja skorygowac.

    Stan faktyczny się nie zmienił. Usługa pośrednictwa przez Allegro
    została wykonana w poprzednim miesiącu. Zwrot prowizji następuje nie
    na skutek błędu czy też z powodu niewykonania usługi ale jest skutkiem
    zapisu regulaminowego. Nie ma podstaw do tworzenia faktury korygującej.

    Jedyny przypadek w którym musiałaby być faktura korygująca
    występowałby, gdyby zwrot prowizji był jedyną pozycją na fakturze za
    kolejny miesiąc czyli faktura za kolejny miesiąc uwzględniająca zwrot
    wskazywałaby kwotę UJEMNĄ.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl