  • 1. Data: 2010-06-02 18:15:19
    Temat: Dodatkowe zobowiązanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
    Od: TUXIOR <t...@g...com>

    Kuźwa, przestępcę ze mnie zrobili. Miałem każdy wpływ na konto przy
    sprzedaży wysyłkowej opisany imieniem nazwiskiem i adresem ludzi. I
    tak stwierdzili ze mimo tego miałem mieć kasę fiskalną i dowalili 30
    procent. Szlag mnie trafi.
    No ale pytanie jest takie, czy to 30% można wrzucić w koszty firmy
    jakoś? Bo coś półgębkiem kontroler coś tam bąkał, że to w koszty można
    wliczyć a ja z wściekłości w mordę mu chciałem dać, ale tylko potulnie
    uszy spuściłem i opuściłem ten padół nieszczęścia mojego. Proszę
    podpowiedzcie coś, bo normalnie wymiękam.

  • 2. Data: 2010-06-02 18:34:54
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

  • 3. Data: 2010-06-03 08:32:31
    Od: TUXIOR <t...@g...com>

    On 2 Cze, 20:34, "wspolna-flaszka.pl"
    > jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

    Czy powinienem mieć kasę fiskalną czy nie.

    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2010-06-03 08:33:12
    Od: TUXIOR <t...@g...com>

    On 2 Cze, 20:34, "wspolna-flaszka.pl"
    > jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

    aa, przyczyna. Gość mi powiedział, że przyczyna jest taka, że za dużo
    zarobiłem w 2008 roku.

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2010-06-03 09:29:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    TUXIOR wrote:
> [...]
    > sprzedaży wysyłkowej opisany imieniem nazwiskiem i adresem ludzi. I
    > tak stwierdzili ze mimo tego miałem mieć kasę fiskalną i dowalili 30

    A jaką podano podstawę prawną w ustaleniach
    szczegółowych protokołu?

    > No ale pytanie jest takie, czy to 30% można wrzucić w koszty firmy
    > jakoś?

    Nie.

  • 6. Data: 2010-06-03 09:31:25
    Temat: Re: Dodatkowe zobowi?zanie podatkowe za brak kasy fiskalnej
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "TUXIOR" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    On 2 Cze, 20:34, "wspolna-flaszka.pl"
    > jaka byla przyczyna kontroli i jak to wyglada ?

    >aa, przyczyna. Gość mi powiedział, że przyczyna jest taka, że za dużo
    >zarobiłem w 2008 roku.

    ile na czysto (mniejwiecej), chcialbym wiedziec kiedy mam zaczac sie bac :)

  • 7. Data: 2010-06-03 22:28:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2010, TUXIOR wrote:

    > aa, przyczyna. Gość mi powiedział, że przyczyna jest taka, że za dużo
    > zarobiłem w 2008 roku.

    Znaczy *obrotu* (nie dochodu!) było za dużo i to był przychód nie
    zwolniony z kasy rejestrującej?
    No to chyba klops.
    Obracam tę ustawę i wygląda mi że bez sensu jest - dodatkowe zobowiazanie
    od całości (a nie tylko "podlegającej" częsci).

    Rozumiem że nie jesteś "DG fizyczny", tylko występujesz jako spółka?
    (bo "fizyczni" pod sankcję art.111 nie podlegają).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-06-03 22:30:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "TUXIOR" <t...@g...com> napisał
    >
    > ile na czysto

    Rozumiem że przez "na czysto" rozumiesz zarobek?
    Nie ma tak dobrze - limity przy VAT są określone obrotem (czasami
    "obrotem ze współczynnikiem", ale obrotem, a nie różnicą).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-06-04 06:25:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Rozumiem że przez "na czysto" rozumiesz zarobek?
    > Nie ma tak dobrze - limity przy VAT są określone obrotem (czasami
    > "obrotem ze współczynnikiem", ale obrotem, a nie różnicą).

    Ależ Ty masz Gotfryd włączone "myślenie zgodne z ustawą",
    a nie z "ludzkim podejściem" :-). Po prostu zarobił za dużo w dochodowym
    i uznali, że trzeba mu z jakiegoś innego tytułu przywalić.

  • 10. Data: 2010-06-04 06:59:10
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Rozumiem że nie jesteś "DG fizyczny", tylko występujesz jako spółka?
    > (bo "fizyczni" pod sankcję art.111 nie podlegają).

    Określona w art.111 ust.2 ustawy sankcja jest niezgodna z prawem
    wspólnotowym.Sankcji tej nie można tłumaczyć w odwołaniu się do art.176
    dyrektywy 112, albowiem regulacja zawarta w tym przepisie odnosi się
    wyłącznie do wyłączenia prawa do odliczenia podatku naliczonego
    wynikającego z charakteru danego wydatku. Tak orzekł WSA w Bydgoszczy 12
    sierpnia 2008 roku, nie odnosząc się do takich drobiazgów, czy mamy do
    czynienia z fizycznymi czy innym spółkami - I SA/Bd 280/08