  • 1. Data: 2010-06-01 13:50:08
    Temat: sprzedaz telefou
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Witam!
    Ponownie watek zakladam, uscisle jaki jest stan faktyczny (oficjalny).
    Zakupiłem na firmę powiedzmy 5 abonamentów, potrzebne mi to było w celu
    pożyczania kart
    sim testerom oprogramowania jakim się firma zajmuje. Jako że to były
    abonamenty mogłem w promocyjnej
    cenie zakupić telefony, zakupiłem placac 1,22 za kazdy, biorac na kazdy
    fakture, ALE zadej z tych faktur nie wrzucilem
    do kosztow ani nie odliczalem vat, robic to bede tylko z abonamentami.
    Abonemnty i utrzymanie ich przez okreslony czas jest rzecza odrebna od
    telefonow gdyz sa na nie wystawiane osobne faktury.
    Jeden telefon mi się spodobał, stwierdziłem ze jest uzyteczny postawilem
    zatrzymac i uzywac jako firmowy, kwota byla tak mala ze jednak nuie
    odliczalem niczego. STwierdziłem ze 4 telefony beda mi zbedne poniewaz
    lepiej bedzie jak testerzy oprogramowania beda testowac je na roznych
    telefenowach a niekoniecznie takich samych jakie zakupilem. Nie zakupiłem
    ich w celu odsprzedaży. Jednak stwierdziłem ich zbędność i postanowiłem ze
    je sprzedam. Nie handluje telefonami.
    Jestem na vacie i podatku liniowym. Wobec powyższego mam pytanie,
    Czy te 4 telefony MUSZE sprzedać w ramach DG czy sprzedaję jak każdy inny
    śmiertelnik i rozliczam je na zasadach ogolnych w picie jak kazdy inny
    smiertelnik sprzedajacy na allegro.
    I drugie pytanie odnosnie vatu i faktury vat .

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-02 13:10:20
    Temat: Re: sprzedaz telefou
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:hu336l$sp2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > smiertelnik sprzedajacy na allegro.
    > I drugie pytanie odnosnie vatu i faktury vat .

    no to dzownilem do US i doweidzialem sie z dzialu PIT , ze
    "ja bym to sprzedal poza DG" - rozmowa nagrania traktuje jako interpretacje
    indywidualna :-)
    co do VATu to bylem przelaczany kilkakrotnie, trafilem do Pani kierownik i
    powiedziala mi ze
    ze skoro moglem odliczyc vat bo wkoncu jako przedsiebiorca uzyskalem
    telefony to musze zaplacic vat
    przy sprzedazy , wiec jest tak jak Gorfryd pisał, Podatek doch. zaoszczedze
    (bo zmieszcze sie w kwocie wolnej),
    vat zaplace. Choc babka sama przyznala ze troche glupio ze z jednej strony
    (PIT) sprzedaja poza DG, a w drugim (VAT)
    w ramach DG i powiedziala ze jak chce moge zlozyc wniosek o indywiwualna
    interporetacje, ale jako ze tych telefonow jest 4,5 to nie mam zamiaru bo
    szkoda czasu i bezsensu.

  • 3. Data: 2010-06-03 22:32:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no to dzownilem do US i doweidzialem sie z dzialu PIT , ze
    > "ja bym to sprzedal poza DG" - rozmowa nagrania traktuje jako interpretacje
    > indywidualna :-)

    To jest optymistyczna wersja :)
    Dać Ci link do Ordynacji, w której jest opis jak wygląda wydanie
    *wiążącej* interpretacji indywidualnej? ;)

    pzdr, Gotfryd