  • 11. Data: 2017-04-07 14:05:33
    Temat: Re: Dojna...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 14:04, Liwiusz pisze:

    > Wierzę. Zresztą to nie kwestia wiary, tylko faktów i statystyki.
    >
    > Szanuję to, że tego nie rozumiesz.

    Poza tym zapominasz też (to może być eufemizm, zapomnienie sugeruje
    używanie mózgu :), że oprócz tych, co "są w szarej strefie" jest jeszcze
    sporo tych, którzy w niej nie są, bo nie chcą być, więc i nie pracują w
    ten sposób.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-04-07 14:10:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Wierzę. Zresztą to nie kwestia wiary, tylko faktów i statystyki.

    Jeszcze zmiana nie została wprowadzona, a już są fakty i statystyki.

    > Szanuję to, że tego nie rozumiesz.

    Zamelduj prezesowi, że zadanie wykonałeś i odbierz sobie wierszówkę.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2017-04-07 14:12:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 14:10, Pete pisze:

    > Jeszcze zmiana nie została wprowadzona, a już są fakty i statystyki.

    Nie trzeba wprowadzać zmian, aby wiedzieć, jakie wywoła skutki. W końcu
    nawet jak most projektuje inżynier, to zna jego wytrzymałość na długo
    przed wybudowaniem.

    > Zamelduj prezesowi, że zadanie wykonałeś i odbierz sobie wierszówkę.

    Podstawowa spostrzegawczość i logika to już oznaka przynależności do PiSu?

    A potem się dziwicie, że się ludzie nabijają z opozycji, skoro z was
    tacy kretyni.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2017-04-07 14:16:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-07 o 14:12, Liwiusz pisze:

    > Nie trzeba wprowadzać zmian, aby wiedzieć, jakie wywoła skutki. W końcu
    > nawet jak most projektuje inżynier, to zna jego wytrzymałość na długo
    > przed wybudowaniem.

    Problem w tym, że ten most nie projektuje inżynier, tylko sprzątaczka.

    > Podstawowa spostrzegawczość i logika to już oznaka przynależności do PiSu?
    >
    > A potem się dziwicie, że się ludzie nabijają z opozycji, skoro z was
    > tacy kretyni.

    Czyli jednak.
    'Wy', 'my', 'wykształciuchy', 'ośmiornicożercy'.
    I tak, kto ma IQ powyżej szympansa nie wierzy w tę nachalną propagandę.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2017-04-07 14:18:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 14:16, Pete pisze:

    > Problem w tym, że ten most nie projektuje inżynier, tylko sprzątaczka.

    To argument ad hominem, a nie ad rem. Częsty błąd wśród dyskutantów. Czy
    gdyby taki sam most (zaznaczę, że dyskutujemy o obniżeniu składek ZUS)
    projektował inżynier ("ekonomista"), to zmieniłbyś zdanie?

    > Czyli jednak.
    > 'Wy', 'my', 'wykształciuchy', 'ośmiornicożercy'.
    > I tak, kto ma IQ powyżej szympansa nie wierzy w tę nachalną propagandę.

    Jaką propagandę? Człowieku, podatki obniżają, a ty psioczysz. Tfu z taką
    łże-opozycją.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-04-07 14:28:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-07 o 14:18, Liwiusz pisze:

    > To argument ad hominem, a nie ad rem. Częsty błąd wśród dyskutantów. Czy
    > gdyby taki sam most (zaznaczę, że dyskutujemy o obniżeniu składek ZUS)
    > projektował inżynier ("ekonomista"), to zmieniłbyś zdanie?

    Tak samo był projektowany podatek bankowy.
    Ba, nawet wpisano w ustawę zakaz przerzucania nowego podatku na klientów.
    I co teraz wyszło w raportach rocznych? Zysk się nie zmniejszył.
    A każda zmiana TOiP w bankach była motywowana zmianą sytaacji rynkowej,
    niskimi stopami % itepe. Nigdy wprowadzeniem nowego podatku.

    Tak to właśnie jest, gdy projektantowi się wydaje, że będzie tak jak on
    chce.

    > Jaką propagandę? Człowieku, podatki obniżają, a ty psioczysz. Tfu z taką
    > łże-opozycją.

    Krok w dobrym kierunku, ale kompletnie od d... strony i za to zapłacą
    wszyscy.
    Zamiast zrobić podobny system jak np. w Czechach, próbują kosmetyczną
    zmianą odtrąbić sukces, jak to zrobili dobrze wszystkim prowadzącym DG.
    Zresztą już trąbią.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2017-04-07 14:37:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 13:56, Pete pisze:
    > Wierzysz w to, że ktoś, kto pracuje w szarej strefie założy działalność,
    > żeby zarabiać mniej, płacąc składki i podatki.
    > O naiwności!

    Czemu nie, czasami możliwość wystawienia faktury powoduje, że o klientów
    łatwiej, ew nie trzeba kombinować i oddawac części zysku komuś, kto
    wystawi fakturę za nas... Kwetsia jest kosztów i przejrzystości prawa,
    bo przenosić sie z jednego kombinowania, na drugie, gdzie i tak według
    przepisów jestes przestępcą, bo przepisy sa niejasne, a ich
    interpretacja potrafi się zmienić o 180 stopni niekoniecznie będzie
    zachęcało.

    --
    http://kaczanowska.info
    http://kaczus.ppa.pl

  • 18. Data: 2017-04-07 17:27:53
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/7/2017 6:56 AM, Pete wrote:

    > Wierzysz w to, że ktoś, kto pracuje w szarej strefie założy działalność,
    > żeby zarabiać mniej, płacąc składki i podatki.
    > O naiwności!

    Raczej w to, ze ktoś komu do tej pory nie opłacało się zakładać
    działalności ze wzgledu na koszty byc moze w końcu ją założy.

    To może być okazja do dorobienia sobie dla wielu ludzi, ktorym do tej
    pory się po prostu nie opłacało.
    Liwiusz akurat ma rację. Stoisz na przegranej pozycji.

    Jak i tak wolałbym aby taki zarobek był po prostu dopisywany do PIT na
    koniec roku i tyle.

  • 19. Data: 2017-04-07 18:36:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 17:27, witek pisze:

    > Jak i tak wolałbym aby taki zarobek był po prostu dopisywany do PIT na
    > koniec roku i tyle.

    W tym całym galimatiasie, oprócz tego obniżenia ZUSu, słyszałem o tym,
    że "do 1000zł/mies." miałoby się móc prowadzić DG bez rejestracji.
    Szczegółów nie znam.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-04-07 19:10:09
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

> [...]
    -zus-dla-mikrofirm-projekt-mr/wxh6dn>

    > Hm, przychod, czy dochod ?

    Umiesz czytać?

    > Ale calosc skladek to 1172.

    Po raz kolejny pokazujesz, ze z czytaniem masz kłopot.

    > Ale gdzie tu widzisz jakies manipulacje ?
    > Bo z drugiej strony - studentem jestes, firme zakladasz, jest
    > zlecenie, jest zaplata, jest skladka.
    > Zlecenie sie konczy, pieniedzy nie ma, a skladke placic trzeba.

    Podajcie sobie z Liwiuszem cokolwiek (po francusku) i czujcie się złapani w
    pułapkę "niski ZUS więc DG zakładam bo mi tylko 16% rypną"

    A może byście tak szerzej na DG spojrzeli, zwłaszcza na obowiązki. Czy
    któryś złożył do Marszałaka "raport środowiskowy"? A może macie kasę
    fiskalną?

    --
    'Tom N'