  • 1. Data: 2008-12-20 21:14:24
    Temat: czy należy mi się niższy zus?
    Od: jac <d...@p...fm>

    Witam

    1,5 roku temu założyłem swoją pierwszą działalność gospodarczą,
    prowadziłem ją 1 rok, potem zlikwidowałem, - teraz chciałbym znowu
    rozpocząć.
    Pytanie, czy należy mi się niższy zus przez te 6 miesięcy -czyli do
    momentu osiągnięcia 2 lat od rozpoczęcia działalności czy tak jest że
    zgodnie z przepisami jak już prowadziłem wcześniej działalność to teraz
    niezależnie od wszystkiego niższy zus juz mi się nie należy.

    pozdrawiam
    jacek

  • 2. Data: 2008-12-21 01:36:25
    Temat: Re: czy należy mi się niższy zus?
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 20 gru 2008 w liście [news:gijn7k$1t9$1@inews.gazeta.pl] jac
    [d...@p...fm] napisał(a):

> [...]
    > jest że zgodnie z przepisami jak już prowadziłem wcześniej
    > działalność to teraz niezależnie od wszystkiego niższy zus juz mi

    IMHO nie - przepis mówi wyraźnie o nieprowadzeniu działalności
    gospodarczej przez ostatnie 5 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2008-12-23 20:18:38
    Od: "miki" <m...@g...pl>

    jac <d...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > zgodnie z przepisami jak już prowadziłem wcześniej działalność to teraz
    > niezależnie od wszystkiego niższy zus juz mi się nie należy.

    Niestety nie.
    Ewentualnie, możesz spróbować tak:
    http://zus.pox.pl/bezskladek.htm

  • 4. Data: 2008-12-23 23:23:43
    Od: Asen <a...@g...com>

    A ja powiem, że to nie jest takie oczywiste. 60 miesiecy bez
    działalności uprawniające do małego zusu nabyłeś otwierając
    działalność z kodem 05 70 00, zamknąłeś działalność, upływają ci 24
    miesiące, ale do końca okresu, który zaczął się z otwarciem pierwszej
    działalności masz nadal kod na małym ZUS-ie.

    To tak na pustą głowę, ale wystarczy jeden telefon do zus, z pytaniem
    jaki kod masz zastosować teraz na ZUA.