  • 1. Data: 2008-12-20 16:05:37
    Temat: Kupno uzywanych rzeczy w UE a FV w PL?
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    Czy jest taka mozliwosc ze kupuje jako firma w innych krajach UE lub poza
    nia od osob fizycznych rozne przedmioty i osoby te nie wystawiaja mi FV
    tylko np umowa kupna sprzedazy, a ja pozniej sprzedajac w PL wystawiam na to
    pelna FV?

  • 2. Data: 2008-12-20 21:48:48
    Temat: Re: Kupno uzywanych rzeczy w UE a FV w PL?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2008, auto wrote:

    > Czy jest taka mozliwosc ze kupuje jako firma w innych krajach UE lub poza
    > nia od osob fizycznych rozne przedmioty i osoby te nie wystawiaja mi FV
    > tylko np umowa kupna sprzedazy,

    Dla porządku: umowa (w *prawnym* znaczeniu słowa oraz - o ile jest na
    piśmie - dokumentu pt. "umowa") nie jest dowodem księgowym.
    Z założenia.
    Co oczywiście nie przeszkadza zawarciu na tym samym papierku co umowa
    innych dokumentów (np. wydania i przyjęcia towaru) ktore mogą się
    przydać...

    > a ja pozniej sprzedajac w PL wystawiam na to pelna FV?

    A dlaczego by nie.
    Co do zakupu przeczytaj uważnie par.12.3.2 rozporządzenia :D,
    tu masz link:

    W rachubę *może* dodatkowo wchodzić:
    - PCC
    - VAT od importu (spoza europejskiego obszaru... jak to tam
    się nazywa, tego "uwspólnionego oVATowania"?)

    pzdr, Gotfryd