  • 1. Data: 2007-06-27 08:59:51
    Temat: Drugi tel. komórkowy na firmę 1-os?
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    Witam,

    Chciałbym kupić i rozliczać "na firmę" drugą komórkę.
    Mam 1-os DG, KPiR, VAT. Usługi różne. Pracowników nie mam.

    Mam takie wytłumaczenie w razie czego:
    z drugiej komórki jest darmowe, nielimitowane
    dzwonienie DO MNIE (na pierwszą komórkę), więc
    drugiej komórki użyczam czasem swoim klientom,
    aby mieli ze mną wygodny kontakt w czasie realizacji
    zlecenia.
    Tak więc cały koszt to byłby abonement (~50 zł/mies.).

    Ujdzie takie tłumaczenie?
    Czy się zaraz okaże, że takie "użyczenie" telefonu klientowi
    jest zabronione bez specjalnych skomplikowanych i bezsensownych
    umów użyczenia czy coś takiego?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2007-06-27 09:06:16
    Temat: Re: Drugi tel. komórkowy na firmę 1-os?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 10:59:51 +0200, latet napisał(a):

> [...]
    > Czy się zaraz okaże, że takie "użyczenie" telefonu klientowi
    > jest zabronione bez specjalnych skomplikowanych i bezsensownych

    Bardzo kiepski pomysł. Niemal każdy urząd skarbowy będzie to próbował
    opadatkować tak jak inne bezpłatne świadczenia. Jeśli takie
    udostępnienie telefonu zapiszesz w pisemnej umowie z klientem to zapewne
    przed którymś kolejnym sądem uda ci się wybronić, ale stracisz kupę czasu
    i pieniędzy.
    Jeśli telefony są w dwu róznych sieciach lub różnych taryfach, to raczej
    używałbym argumentu, że część rozmów taniej wychodzi z jednego a część z
    drugiego. I pytanie: gdzie będą te telefony w trakcie trwania kontroli?

  • 3. Data: 2007-06-27 09:14:43
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Jeśli telefony są w dwu róznych sieciach lub różnych taryfach, to raczej
    > używałbym argumentu, że część rozmów taniej wychodzi z jednego a część z
    > drugiego.

    OK. Wprawdzie będą w jednej sieci, ale mogę podobnie argumentować,
    że jeden z nich (nowy) ma możliwość dzwonienia za darmo
    na klika numerów, a stary nie, więc dzięki nowemu obniżam koszty
    (czyli zwiększam podatek).

    > I pytanie: gdzie będą te telefony w trakcie trwania kontroli?

    Nigdy nie miałem kontroli, ale nie wyobrażam sobie, aby
    miała wpaść niezapowiedziana nad ranem. Siedzibę firmy
    mam w domu, gdzie mnie zwykle nie ma przez większość dnia
    (a jesli jestem to i tak nie otwieram niezapowiedzianym gosciom)
    więc jesli się nie zapowiedzą kulturalnie 3 dni wczesniej
    to i tak pocałują klamkę.

    Swoją drogą - zastanawiam sie też nad wciągnięciem
    drugiego samochodu "na firmę" - i dziwiło mnie, ze tutaj
    większosc osób, które pytałem, radziło "śmiało, śmiało",
    a z telefonem jakoś radzą ostrożniej.

    latet

  • 4. Data: 2007-06-27 09:35:25
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > używałbym argumentu, że część rozmów taniej wychodzi z jednego a część z
    > drugiego. I pytanie: gdzie będą te telefony w trakcie trwania kontroli?

    Czy to znaczy, że jeśli o 6 rano zapuka kontrola, to wszystkie
    środki trwałe mają być w "lokalu", pomimo tego, że właśnie jestem
    na drugim końcu Polski, razem z tymi środkami?

    A co w przypadku "wirtualnych biur", jakie przecież można kupić,
    gdzie firma tak naprawdę ma tylko adres?

    Stach

  • 5. Data: 2007-06-27 09:45:17
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "latet" <s...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbym kupić i rozliczać "na firmę" drugą komórkę.
    > Mam 1-os DG, KPiR, VAT. Usługi różne. Pracowników nie mam.

    Ja tez mam 1-os bez pracownikow i mam 2 komorki, jakos nie przygotowuje sie
    ze specjalnym tlumaczeniem, po prostu mam dwie i tyle, w koncu zawsze jedna
    moze Ci sie rozladowac czy tez zepsuc, a zanim trafisz do serwisu to co masz
    nie miec komorki? Nawet jesli to ta sama siec, to po prostu rozszerzasz
    klientom dostep do firmy o 2 nr. telefonu komorkowego. A jesli okaze sie np.
    nagle ze chcesz przyjac pracownika to lepiej byc przygotowanym i dac mu
    komorke niz dopiero wtedy sie tym zajmowac. Wymowek, ktore przychodza do
    glowy jest wiele i poki nie ma jakiejs specjalnej ustawy, ktora mowi
    dokladnie ze na jedna osobe moze przypadac tylko jedna komorka to nikt nic
    nie moze zarzucic.

    U mnie kontroli nie bylo do tej pory, u tesciow w firmie sa 2 os prowadzace
    dzialalnosc, dwojka stalych pracownikow, a telefonow maja chyba z 7
    (oczywiscie tylko 2 z nich sa zawsze przy wlascicielach, reszta to telefony
    dzieci, zieciow, ciotki i takich tam), z racji wrednej sasiadki, ktorej nie
    chca przyjac do pracy kontrole maja murowane ze 2 razy w roku i poki co nikt
    sie nie czepial o telefony.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 6. Data: 2007-06-27 10:11:09
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > ktorej nie chca przyjac do pracy kontrole maja murowane ze 2 razy w roku i
    > poki co nikt sie nie czepial o telefony.

    Ciekawe czy tak wyrozumiali są tez w sprawie samochodów.
    Mój wlasny ojciec ma 2 samochody w 1-os firmie, ale jeden
    to zwykly osobowy Lanos, a drugi dostawczy peżot Partner.
    Jakieś tam kontrole miał, ale chyba niezbyt wnikliwe.

    latet

  • 7. Data: 2007-06-27 11:19:49
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > to zwykly osobowy Lanos, a drugi dostawczy peżot Partner.
    > Jakieś tam kontrole miał, ale chyba niezbyt wnikliwe.

    Ale czemu nie mialby miec 2? Wszystko mozna co sie da jakos sensownie
    wytlumaczyc. Ja na razie korzystam z prywatnego samochodu, ale jak sie
    troche "odkuje" to mam w planach kupic najpierw cos malego ciezarowego moze
    ford transit connect, a kiedys w przyszlosci jak przyjdzie czas na wymiane
    osobowego (aktualnie prywatnego) to tez zakupie na firme. Ja np. handluje
    urzadzeniami, ktore maja i mniejszie i wieksze gabaryty, i potrzebny mi na
    pewno tez wiekszy samochod, ale nie zawsze jezdzi sie z duzymi urzadzeniami,
    a czasem jedzie sie do klienta tylko na rozmowy handlowe. Jesli to dobry
    duzy klient to dobrze tu spojrzec na marketing i jakby nie bylo samochodem
    reprezentacyjnym polciezarowka z pewnoscia nie jest ;) Tak samo jak jedzie
    sie na prezentacje mniejszego urzadzenia, ktore wejdzie jakos do osobowki to
    po co tar4gac polciezarowke i wiecej spalic? Niby docelowo sama pracowac nie
    bede, ale nawet gdyby to wydaje mi sie ze jest to sensowne wytlumaczenie.
    Grunt to zeby miec z czego te auta kupic, badz z czego splacac.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 8. Data: 2007-06-27 11:26:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@x...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > to zwykly osobowy Lanos, a drugi dostawczy peżot Partner.
    > Jakieś tam kontrole miał, ale chyba niezbyt wnikliwe.

    a ja znam firme która ma 4 auta w 1 osobowej DG i co ciekawe na legalu -
    znaczy nie sa to machlojki a rzeczywiscie gosc ma 4 auta.
    Zwyczajnie:
    - jedno juz wogóle nie jezdzi, bo jest nieekonomiczne, ale przy sprzedazy
    kosztowałoby tak mało, ze lepiej na wszelki wypadk zostawic
    - drugie i trzecie na zmiane sa wykorzystywane w zaleznosci od potrzeb
    - czwarte jest kupione przyszłosciowo. :)))

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 9. Data: 2007-06-27 11:26:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Czy się zaraz okaże, że takie "użyczenie" telefonu klientowi
    > jest zabronione bez specjalnych skomplikowanych i bezsensownych

    ja tam bym powiedział, ze dobrym klientom podaje jeden numer, a tym gorszym
    inny. I koniec. Nie podoba sie - to prosze prowadzic DG za mnie i wplacac
    mi równowartosc miesiecznych zysków do 5 kazdego miesiaca. :)

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 10. Data: 2007-06-27 13:31:20
    Od: mk <n...@j...pl>

    latet pisze:

    > więc jesli się nie zapowiedzą kulturalnie 3 dni wczesniej
    > to i tak pocałują klamkę.

    witam

    No właśnie jak to jest z kontrolą, gdy siedzibą jest mieszkanie prywatne?
    Musi być zapowiedziana?
    Co jak nie ma mnie w domu?
    pozdr.
    mk