  • 1. Data: 2010-10-28 06:33:09
    Temat: Duplikat FVAT
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Poprosiłem o wydanie duplikatu faktury VAT, bo oryginał zaginął w bojach
    z pocztą.
    Otrzymałem ponowny wydruk faktury. Jedyne, co wskazuje na to, że miałby
    być to duplikat, to stempel o treści "Wydano duplikat" wraz z aktualną datą.

    Czy Waszym zdaniem taka faktura spełnia wymogi pozwalające na
    wprowadzenie jej do ewidencji zakupów i odliczenia podatku naliczonego?

  • 2. Data: 2010-10-28 06:41:18
    Temat: Re: Duplikat FVAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-28 08:33, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
> [...]
    >
    > Czy Waszym zdaniem taka faktura spełnia wymogi pozwalające na
    > wprowadzenie jej do ewidencji zakupów i odliczenia podatku naliczonego?

    Duplikat tym się różni od poprzednich faktur, że zawiera słowo
    duplikat i datę jego wystawienia. Więc może "wydano duplikat" z datą da
    się pod to podciągnąć?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-10-28 08:45:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/28/2010 1:41 AM, Liwiusz wrote:

    > Duplikat tym się różni od poprzednich faktur, że zawiera słowo duplikat
    > i datę jego wystawienia. Więc może "wydano duplikat" z datą da się pod
    > to podciągnąć?

    "wydano duplikat" nie oznacza, ze to jest duplikat, tylko, ze duplikat
    wydano.

    ale "Wydano. Duplikat" juz bardziej.

    wiec pytanie, co ta pieczatka tak naprawde zawiera

  • 4. Data: 2010-10-28 09:04:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-28 10:45, witek pisze:

    > "wydano duplikat" nie oznacza, ze to jest duplikat, tylko, ze duplikat
    > wydano.
    >
    > ale "Wydano. Duplikat" juz bardziej.
    >
    > wiec pytanie, co ta pieczatka tak naprawde zawiera

    Hmm, to tak jak 'Faktura VAT Pro Forma' nie jest 'fakturą VAT'? ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-10-28 09:22:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2010, Liwiusz wrote:

    > Duplikat tym się różni od poprzednich faktur, że zawiera słowo duplikat
    > i datę jego wystawienia. Więc może "wydano duplikat" z datą da się pod to
    > podciągnąć?

    IMO dokładnie tak.
    Żaden przepis nie ustanawia formy faktury (w odróżnieniu od jej treści),
    nie ma więc przeszkód aby był to drukowany formularz wypełniony ręcznie
    albo na odwrót - wydruk listy towarów opisany ręcznie "faktura VAT"
    i z ręcznie wypełnioną tabelką.
    Wydruk "dwuformowy" (część z drukarki, część ze stempla - bo to przecież
    TEŻ wydruk :)) również nie jest zabroniony :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-10-28 09:47:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > Wydruk "dwuformowy" (część z drukarki, część ze stempla - bo to przecież
    > TEŻ wydruk :)) również nie jest zabroniony :)

    Tak dla rozluźnienia atmosfery - jeszcze na podypolmowych studiach
    podatkowych, na jakims wykładzie (niedzielna głupawka na ostatniej
    godzinie) doszliśmy zgodnie do wniosku, że fakturę można sobie nawet
    namalować na jedwabiu albo odbić w formie ukiyo-e, ponieważ przepisy nie
    określają, że ma ona być konkretnie na papierze i jaką techniką ma być
    naniesiona treść:-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-10-28 09:55:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-28 11:47, Maddy pisze:

> [...]
    > namalować na jedwabiu albo odbić w formie ukiyo-e, ponieważ przepisy nie
    > określają, że ma ona być konkretnie na papierze i jaką techniką ma być

    A można wyświetlić fakturę na monitorze, albo rzucić na rzutniku?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-10-28 10:15:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-10-2010 11:55, Liwiusz pisze:

    > A można wyświetlić fakturę na monitorze, albo rzucić na rzutniku?

    Jeżeli tylko wyświetlenie wypali obraz faktury trwale na monitorze lub
    np. na ścianie, to teoretycznie owszem.
    A kwestie przechowywania i ewentualnego transportu to już Twój problem.
    Fakt, że coś wolno zrobić nie znaczy, że robienie tego nie jest idiotyzmem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-10-28 11:15:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-10-28 10:45, witek pisze:

    > wiec pytanie, co ta pieczatka tak naprawde zawiera

    Tak naprawdę, to zawiera to, co napisałem.
    Prostokątna pieczątka, z wyglądu podobna do datownika, napis Wydano
    DUPLIKAT na górze, w środku data.

  • 10. Data: 2010-10-28 11:23:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 28 Oct 2010 13:15:40 +0200, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...one.pl> wrote:

    >Tak naprawdę, to zawiera to, co napisałem.
    >Prostokątna pieczątka, z wyglądu podobna do datownika, napis Wydano
    >DUPLIKAT na górze, w środku data.

    A na dole co?