  • 1. Data: 2002-11-04 08:17:47
    Temat: Duza ulga budowlana
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam,
    Czy tzw duża ulga budowlana traci ważność z chwilą odbioru budowanego budynku
    czy z chwilą zameldowania się w nim?
    pzdr

  • 2. Data: 2002-11-04 09:15:40
    Temat: Re: Duza ulga budowlana
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>

    > Czy tzw duża ulga budowlana traci ważność z chwilą odbioru budowanego
    budynku
    > czy z chwilą zameldowania się w nim?
    > pzdr

    Rozumiem, że nie chodzi ci o utratę ważności ulgi, ale o moment, do którego
    poniesione wydatki podlegają odliczeniu w ramach tej ulgi.
    Wydatki podlegają odliczeniu w ramach ulgi budowlanej jeśli zostały
    poniesione przed momentem zasiedlenia domu/mieszkania. Niestety termin ten
    nie został dostatecznie sprecyzowany i podlega różnej interpretacji w
    różnych urzędach skarbowych. Na pewno nie jest to moment odbioru
    technicznego budynku, bo w ramach tej ulgi możesz dalej odliczać materiały
    na wykończenie mieszkania. Najczęściej jest to chwila faktycznego
    zasiedlenia domu/mieszkania (co urząd może zweryfikować wywiadem
    środowiskowym), dzien zameldowania (choć przecież nie ma obowiązku
    meldowania) lub ewentualnie dzień podpisania aktu notarialnego (i od tego
    dnia działa ulga remontowa).
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2002-11-04 09:40:51
    Od: l...@p...onet.pl

    Dzięki
    Trochę odetchnąłem. Znasz może na ten temat odpowiednie paragrafy?

  • 4. Data: 2002-11-04 10:32:22
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki
    > Trochę odetchnąłem. Znasz może na ten temat odpowiednie paragrafy?
    > pzdr

    Przede wszystkim ustawa o PDOF. Co do interpretacji dnia zasiedlenia
    mieszkania ukazało się kilka artykułów na ten temat. Poszukaj w archiwum
    Rzeczypospolitej: "dzień zasiedlenia" (np artykuł "Spór o dzień zasiedlenia
    lokalu").
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2002-11-04 11:56:02
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    l...@p...onet.pl wrote:
    > Witam,
    > Czy tzw duża ulga budowlana traci ważność z chwilą odbioru budowanego budynku
    > czy z chwilą zameldowania się w nim?
    > pzdr

    W ubiegłym roku US Kraków Stare Miasto uznał mi faktury do zameldowania.
    Od momentu odbioru (akt notarialny w ciągu 3 dni) do zameldowania było
    2 miesiące. Zacząłem mieszkać tydzień przed zameldowaniem ale z tego tygodnia
    nie miałem już żadnych faktur. Musiałem przedstawić umowę przedwstępną
    w której był opisany standard wykończenia.