  • 1. Data: 2002-04-11 19:55:17
    Temat: Dwa miejsca DG -- suplement
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    jakiś czas temu rozważaliśmy sprawę wystawiania fktur z dwóch miejsc
    DG. A co z zakupami? Mogę brać na dowolny z tych adresów? W przypadku
    towaru nie wiem, gdzie go sprzedam przecież, poza tym -- dwa adresy w
    hurtowniach to dość dziwna sprawa...

    A co z wyposażeniem? Kupię krzesło na adres DG1, a będę używał w
    DG2...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-04-12 07:24:40
    Temat: Re: Dwa miejsca DG -- suplement
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > hurtowniach to dość dziwna sprawa...
    >
    > A co z wyposażeniem? Kupię krzesło na adres DG1, a będę używał w
    Rozumiem że firma jest jedna ale sprzedaż w dwóch punktach.Księgi rachunkowe
    lub przychodów i rozchodów ( nie wiem jakie prowadzisz ) są prowadzone jedne
    na całą firmę .Zakupy robisz na podstawowy adres ( ten ze zgłoszenia ) a
    możesz prowadzić wyposażenie na dwa oddziały i zakupiony sprzęt wpisujesz
    tam gdzie użytkujesz.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-04-12 21:04:14
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ DG. A co z zakupami? Mogę brać na dowolny z tych adresów? W przypadku
    >+ towaru nie wiem, gdzie go sprzedam przecież, poza tym -- dwa adresy w

    Weźmij może w garść rozp.z dn.15.XII.2000 ("w sprawie
    prowadzenia KPiR") i popatrz:
    $9.3
    - księga w każdym zakładzie
    LUB
    - jedna księga "wszędzie", ALE w każdym zakładzie CO NAJMNIEJ
    oddzielna ewidencja sprzedaży
    $9.4,5 - mają być "dowody przesunięc"; minister zapomniał napisać
    czy zawsze - *wydaje się* że zawsze (czyli nawet jak jest
    1 księga) ale głowy bym nie dał :( Ktoś skomentuje ?

    >+ A co z wyposażeniem? Kupię krzesło na adres DG1, a będę używał w
    >+ DG2...

    Chyba świat się nie zawali ;)

    IMHO - to możliwości "profilaktyczne":
    1. jak na stałe - to "przepisujesz" i masz z głowy
    2. jak okresowo - to rewers "w miejscu wpisania" !

    Na rewers możesz KOMUŚ pożyczyć (i trzymać u siebie
    nie swoje rzeczy) - więc tym bardziej SWOJE.

    Być może jest to przesada :], szczególnie przy 1 krześle... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-12 21:12:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Wiola Pikorska wrote:

> [...]
    >+ > towaru nie wiem, gdzie go sprzedam przecież, poza tym -- dwa adresy w
    >+ > hurtowniach to dość dziwna sprawa...

    W kwestii formalnej (wcześniej nie zwróciłem uwagi): wcale
    nie taka dziwna sprawa. Sam kiedyś pytałe w biurze podatkowym
    który adres wpisywać :) jak się od takiego kupi (usłyszałem:
    "obojętnie")

    [...]
    >+ Rozumiem że firma jest jedna ale sprzedaż w dwóch punktach.Księgi rachunkowe
    >+ lub przychodów i rozchodów ( nie wiem jakie prowadzisz ) są prowadzone jedne
    >+ na całą firmę .

    1. Mogą być, IMHO. Rozporządzenie przytoczyłem :), no i o ile
    są jedne - to ew. sprzedaży w każdym punkcie

    >+ Zakupy robisz na podstawowy adres ( ten ze zgłoszenia )

    Akurat mam wątpliwości: towar powinien być zadeklarowany
    tam "gdzie idzie" (patrz uwaga o dowodach przesunięć
    w sąsiednim poście). Byłoby dziwne jakby firma mająca
    siedzibę (pt. "biurko i komputer") w mieście A oraz
    magazyny w miastach B i C kupowała towar na adres komputera ;)
    Załóż że kontrola wpada do magazynu w Lublinie: jak
    kontroler ma uwierzyć że materiał wpisany na biuro
    w Krakowie leży w magazynie w Gdańsku a tu jest tylko
    1/15 transportu ?? -:O

    IMHO, oczywiście :) i przyjmuję krytykę...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-13 08:25:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 12 Apr 2002 23:04:14 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    >$9.4,5 - mają być "dowody przesunięc";

    Nie prowadzę magazynu, więc i nie ma przesunięć, CHYBA...

    > Chyba świat się nie zawali ;)

    No może nie, ale co US?

    > IMHO - to możliwości "profilaktyczne":
    >1. jak na stałe - to "przepisujesz" i masz z głowy

    Co to znaczy ,,przepisuję''? Krzesło jest tanie i nie trafia do ŚT.
    Myślę się? Nie znam się na ŚT, bo nie mam żadnego :-)

  • 6. Data: 2002-04-13 09:55:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ >$9.4,5 - mają być "dowody przesunięc";
    >+
    >+ Nie prowadzę magazynu, więc i nie ma przesunięć, CHYBA...

    Rozporządzenie dotyczy KPiR, na którym "by definition"
    magazynu (obowiązkowego) nie ma ! A dowody przesunięć
    są wymagalne.
    Według ministra są powiązane z istnieniem kilku
    "miejsc prowadzenia" (a nie magazynów).
    Daj się namówić na przeczytanie tego kawałka ;) Jeśli
    przypadkiem masz "drukowaną" KPiR - to w Zabrzu wszyscy
    sprzedawali takie z pełnym tekstem rozp. oraz komentarzem
    na końcu... Nie żebym coś sugerował... ;)

> [...]
    >+ Co to znaczy ,,przepisuję''? Krzesło jest tanie i nie trafia do ŚT.
    >+ Myślę się? Nie znam się na ŚT, bo nie mam żadnego :-)

    Dobrze myślisz ! Trochę się z tym krzesłem rozpędziłem :),
    z drugiej strony - w razie kontroli trzeba *jakoś* uzasadnić
    gdzie się podział zasób z ewidencji zakupów nr XY wpisany
    w KUP pod pozycją YZ... Może starczy jak powiesz że w drugiej
    lokalizacji - nie wiem.

    Pozdrowienia, Gotfryd