  • 1. Data: 2002-04-11 15:59:18
    Temat: Rejestracja licencji w US
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

    Nowa ustawa o VAT nakazuje rejestracje licencji w ciagu 30 dni od daty
    wejscia ustawy. Czy ktos juz dokladnie to przerabial ?
    1. Czy jako Producent oprogramowania musze rejestrowac licencje,
    ktorych udzielilem PRZED wejsciem w zycie ustawy i za ktore faktura
    zostala wystawiona RZED wejsciem w zycie ustawy ?
    2. Jesli tak, to za jaki okres do tylu (dzialalnosc prowadze juz 11
    lat a licencje udzielam od 1994 roku, zgodnie z ustawa o prawie
    autorskim) ?
    3. Czy tez moze ten przepis dotyczy tylko tych licencji, ktore byly
    udzielone przed 26 marca a sa fakturowane po 26 marca ?

    Bede wdzieczny za pomoc.

    Kuba

  • 2. Data: 2002-04-11 16:46:45
    Temat: Re: Rejestracja licencji w US
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Uzytkownik "Kuba" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > 3. Czy tez moze ten przepis dotyczy tylko tych licencji, ktore byly
    > udzielone przed 26 marca a sa fakturowane po 26 marca ?

    Ja to juz przerabialam ale grupa nic mi nie pomogla ,pytanie w US tez
    niewiele.Z tego co wiem napewno zeby korzystac ze zwolnienia z opodatkowania
    Vatem nalezy zarejestrowac do 25.04.2002r.
    Nalezy zarejestrowac kazda umowe ( nie ma okreslenie z przed ilu lat
    wstecz ) .Nie zarejestrowana w wymieninym terminie bedzie podlac vat.
    Zwolnienie z Vatu jest na 2 lata .
    Rejestruje ja licencjodawca w swoim US.
    Jak to formalenie wyglada nie wiem ale ja od wczoraj mam dwie rózne
    odpowiedzi US w tym samym temacie.Jutro wybieram sie kolejnym zapytaniem tym
    razem pisemnym .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-04-12 14:31:55
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >Jak to formalenie wyglada nie wiem ale ja od wczoraj mam dwie rózne
    >odpowiedzi US w tym samym temacie.Jutro wybieram sie kolejnym zapytaniem tym

    Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj obdzwoniliśmy kilka urzędów skarbowych na
    terenie południowej Polski i w zasadzioe wszystkie (ustnie) udzieliły
    takiej mniej więcej informacji: rejestrować trzeba tylko te licencje,
    na które będą wystawiane faktury VAT w ciągu najbliższych 2 lat. Dla
    licencji zarejestrowanych jeszcze przez ten okres można nie naliczać
    VAT (wg starych zasad). W innym przypadku wszystkie nowe faktury muszą
    zawierać 22% VAT. Te informacje mamy oczywiście tylko na gębę.
    Tak więc dlaej nie za bardzo jestem pewien, czy jak nie zarejestruje
    starych licencji a od teraz wszystko już z VAT-em 22%, czy mnie ktoś
    nie zacznie skubać.

    Pozdrawiam. Kuba