  • 1. Data: 2004-11-19 10:22:19
    Temat: Dwukrotne odliczenie internetu
    Od: "Luck" <Luck@there>

    Witam,
    prowadzę DG w domu i mam internet w kablówce, który
    w 100% wliczam w koszty. Nie jestem płatnikiem VAT.
    Podobno od przyszłego roku na internet będzie 22% VAT
    ale będzie można go odliczyć w PIT rocznym.
    Czy będę mogł dwukrotnie odliczyć sobie koszty internetu
    tzn. raz zaliczyć do kosztów firmy, a potem do PIT?

    Pozdrawiam,
    clint

  • 2. Data: 2004-11-19 17:13:42
    Temat: Re: Dwukrotne odliczenie internetu
    Od: "ja" <...@m...il>

    Użytkownik "Luck" <Luck@there> napisał w wiadomości

    > Czy będę mogł dwukrotnie odliczyć sobie koszty internetu
    > tzn. raz zaliczyć do kosztów firmy, a potem do PIT?

    Możesz.
    UKS wystawi ci rachunek za całokształt.

  • 3. Data: 2004-11-19 19:56:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, ja wrote:

> [...]
    > +
    > + Możesz.
    > + UKS wystawi ci rachunek za całokształt.

    Zapodaj przepis :)
    Zeznaję że przekonany iż istnieje taka zasada ogólna
    zacząłem pisać tekst w tym stylu - ale przy szybkim
    przeszukaniu ustawy znalazłem tylko wyłączenie dla środków
    trwałych ("odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem
    dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie"),
    art. 23.1.45 - no i stwierdziłem że poczekam aż ktoś wyjaśni...
    Oczywiście NIE ZNAM :] treści przepisu który z końcu będzie
    obowiązywał.
    Sądzę iż na razie to jedynym argumentem jest podejrzenie iż
    tam zaproponowano "wykorzystywanie osobiste" - co automatycznie
    wykluczy KUP :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)