  • 1. Data: 2004-11-19 09:49:03
    Temat: ZUS pofrunął
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    Wyższe składki na ZUS dla przedsiębiorców popłynęły, przynajmniej na
    razie. Przed chwilą sejm odrzucił nowelizację w całości :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-11-19 10:02:58
    Temat: Re: ZUS pofrunął
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Wyższe składki na ZUS dla przedsiębiorców popłynęły, przynajmniej na
    > razie. Przed chwilą sejm odrzucił nowelizację w całości :)

    Czy to znaczy ze cały 2005r. bedzie bez tej zmiany (jak w przypadku
    zmian pdof jesli nie zostana ogłoszone do konca listopada roku
    poprzedniego), czy moga zmienic coś w ciagu roku 2005r. z tymi
    składkami??

  • 3. Data: 2004-11-19 10:18:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    --
    > Wyższe składki na ZUS dla przedsiębiorców popłynęły, przynajmniej na
    > razie. Przed chwilą sejm odrzucił nowelizację w całości :)

    i chwala im za to!!!

    P.

  • 4. Data: 2004-11-19 11:20:25
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Wyższe składki na ZUS dla przedsiębiorców popłynęły, przynajmniej na
    > razie. Przed chwilą sejm odrzucił nowelizację w całości :)

    To chyba pierwsza rozsądna decyzja tego sejmu od początku kadencji ;-)

  • 5. Data: 2004-11-19 11:22:51
    Temat: Re: ZUS pofrunął - OT
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    > To chyba pierwsza rozsądna decyzja tego sejmu od początku kadencji ;-)

    Całkowicie na marginesie tej sprawy zastanawiam się co będzie za 30 lat
    kiedy w wiek emerytalny wejdą rzesze samozatrudnionych z ZUSem opłacanym
    od minimalnej podstawy.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2004-11-19 11:23:02
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    svobo wrote:

> [...]
    > zmian pdof jesli nie zostana ogłoszone do konca listopada roku
    > poprzedniego), czy moga zmienic coś w ciagu roku 2005r. z tymi

    Zmienić mogą, ale mam nadzieję że jak komuchy odejdą to nikt na taki
    pomysł nie wpadnie, no ale cholera ich wie, farbowane lisy.

  • 7. Data: 2004-11-19 11:23:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wyższe składki na ZUS dla przedsiębiorców popłynęły, przynajmniej na
    > razie. Przed chwilą sejm odrzucił nowelizację w całości :)

    no proszę! A nie dalej jak wczoraj w jednym z sąsiednich wątków
    wystąpiłem z tezą, że wbrew pozorom źródłem największego
    szkodnictwa w naszym kraju jest nie tyle sejm co przede wszystkim
    chore środowisko MF - widać więli to sobie do serca :-))

    Pix

  • 8. Data: 2004-11-19 11:35:14
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    du hast mich gefragt wrote:

    > Całkowicie na marginesie tej sprawy zastanawiam się co będzie za 30
    > lat kiedy w wiek emerytalny wejdą rzesze samozatrudnionych z ZUSem
    > opłacanym od minimalnej podstawy.

    A co będzie z jeszcze większą rzeszą pracowników ubezpieczonych na 824?
    Będą dopłacać do ich tak jak i teraz my dopłacamy do obecnych emerytów.

  • 9. Data: 2004-11-19 12:09:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, du hast mich gefragt wrote:

> [...]
    > + w wiek emerytalny wejdą rzesze samozatrudnionych z ZUSem opłacanym od

    ...ja to się zastanawiam raczej co będzie z bazrobotnymi jak
    i "bezrobotnymi" (tj tymi co CHCĄ pracować 'na czarno') którzy
    WCALE nie płacą ZUSu.
    Oraz co z tymi którzy płacą KRUS. Nie, ja NIE wyłączam rolników,
    "rolnicy" to swoją drogą :]
    Konkretnie: ile i jakich opłat się wprowadzi żeby starczyło
    na "dotację"... i kto je będzie płacił. Jak dożyjemy to pewnie
    m.in. ty i ja... w tym z umiejętnie "przeliczonych" emerytur.
    IMHO problem w tym że w .pl nic się nie stosowało - i nie stosuje
    NAPRAWDĘ, może z wyjątkiem przepisów podatkowych :]
    Mam na myśli ograniczenia prędkości na drodze, regulację służby
    zdrowia, ...dużo innych... emerytury (z uwzględnieniem wypłacania
    emerytur dla tych co się na nie NIE poskładali - ile wynosi składka
    emerytalna w gałęziach gospodarki w których przysługują "wcześniejsze
    emerytury" ??).
    "Jakoś to będzie". Bo "zawsze jakoś było". I ci co brali sobie
    rozsądek i logikę (tudzież przepisy) do serca wychodzili na durni.
    Dziwisz się że to jest OBOWIĄZUJĄCA logika ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    ("tak, w niektórych krajach nie mogą zrozumieć że coś co było

  • 10. Data: 2004-11-19 12:17:14
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Wyższe składki na ZUS dla przedsiębiorców popłynęły, przynajmniej na
    > razie. Przed chwilą sejm odrzucił nowelizację w całości :)

    Tutaj jest lista posłów którzy głosowali przeciw odrzuceniu zmian:
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/20041119/8
    0855/
    Proponuję zapisać gdzieś na dysku bo lisy na pewno się przefarbują ;-)
    Do wyborów jak znalazł :-)