  • 1. Data: 2004-11-19 09:46:00
    Temat: RP: zly VAT na f-rze - i czegos nie rozumiem.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Jest sobie artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041119/p
    rawo/prawo_a_15.html

    Chodzi o to że jakiś czas istniały sprzeczne informacje co do VATu
    "od strzyżenia trawników" :) - na końcu zdaniem MF wyszło że ma być
    3%. No ale podatnicy nie wiedzieli i wystawiali często f-ry na
    7% albo i 22%.

    A w środku mamy taki tekst:
    "W kłopoty popadajš natomiast zamawiajšcy usługi konserwacji czy
    utrzymania zieleni, którzy skorzystali z prawa do odliczenia"

    Czy mi się wydaje - czy jednak był korzystny wyrok NSA w tej kwestii,
    że jeśli VAT jest na f-rze zawyżony - ale wykazany i zapłacony - to
    można go odliczyć ?
    Bo jestem niemal pewien że sam temat na grupie był i że ustawa
    stanowi iż VAT naliczony to można sobie odliczyć - nawet jeśli
    jest naliczony NIEPRAWIDŁOWO !
    A tu autorka twierdzi co innego...
    Poproszę o komentarze !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-11-19 22:20:26
    Temat: Re: RP: zly VAT na f-rze - i czegos nie rozumiem.
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0411191040400.944@athlon>,

> [...]
    >
    > Czy mi się wydaje - czy jednak był korzystny wyrok NSA w tej kwestii,
    > że jeśli VAT jest na f-rze zawyżony - ale wykazany i zapłacony - to

    To chyba chodzi o wyrok TK - SK 22/03 (z 21 czerwca 2004).

    > Bo jestem niemal pewien że sam temat na grupie był i że ustawa
    > stanowi iż VAT naliczony to można sobie odliczyć - nawet jeśli
> [...]
    Ależ proszę. MSZ ktoś wykazuje nadmierną swobodę w wyciąganiu wniosków.
    Bo wychodzi na to, że jak mi sprzedawca za duży VAT naliczył, a potem
    się pokapował i przysłał korektę, to ja mam zaległości podatkowe...

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2004-11-20 08:57:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Ależ proszę. MSZ ktoś wykazuje nadmierną swobodę w wyciąganiu wniosków.

    ...i wychodzi że autorka. Miło mi :)
    Ciekawe czy RP czyta grupę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd