  • Data: 2005-01-04 16:37:13
    Temat: Działalność gospodarcza emerytów.... [troche NTG]
    Od: "ECO" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Wiem ze tematyka grupy dotyczy podatków, więcmoje pytanie być może nie jest
    zbyt trafnie adresowane.. Liczę jednak na pomoc od ludzi, którzy na rzeczy
    się znają (ja w przepisach jestem cienki;).
    Otóż - czy osoba będąca w wieku emerytalnym, i tę emeryturę pobierająca,
    może uruchomić działalność gospodarczą? Jeśli tak, to jak wygląda sprawa z
    ZUS-em? Czy składki opłacać musi tak, jak gdyby była normalnym podmiotem
    gospodarczym - czy niższe (i o ile niższe?), i czy z tytułu uzyskiwanych
    dodatkowych dochodów nie przepadnie jej część przyznanej wcześniej
    emerytury? Jeśli jest jakiś przepis wyjaśniający taką sytuację, proszę
    bardzo o namiar.
    Dzięki i sory za zawracanie przysłowiowej głowy;)

    ECO