    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Dzialalnosc gospodarcza i odliczenia od podatku
    Date: 27 Apr 2006 00:48:40 -0700

    Witam,

    Zastanawiam sie nad zarejestrowaniem dzialalnosci gospodarczej -
    firma uslugowa, dzialajaca
    w dwoch odmniennych dziedzinach - informatyka i turystyka.
    Moje pytanie brzmi jakie zakupy moge wpuszczac w koszty dzialalnosci -
    ew. gdzie takich informacji moge szukac ??
    Jesli sie dobrze orientuje w przypadku firmy informatycznej moze to byc
    oprogramowanie, sprzet komputerowy - nie wiem specjalistyczna prasa i
    ksiazki moga podlegac odliczeniu ?

    W przypadku dzialalnosci turystyczniej - mozna odliczac wszystko co
    jest zwiazane z utrzymaniem pokoi do wynajecia - meble, ew. rzeczy
    zwiazane z sama usluga - np. produkty spozywcze w przypadku sprzedazy
    wyzywienia.

    Jak ma sie sprawa odliczen w przypadku gdy tylko jeden sektor
    dzialalnosci przynosi zyski - mianowicie zarabiam z informatyki
    powiedzmy 90% przychodow, pozostale 10 % to turystyka - natomiast
    chcialbym miec duze odliczenia z dzialalnosci turystycznej. Domyslam
    sie rowniez, iz nie moge pewnie odliczac wyposazenia pokoi jesli nie
    prznosza one zadnego zysku.

    Kolejna sprawa mnie interesuje - jak wyglada sprawa gdy jestem
    zatrudniony na etat, prowadze dzialalnosci i chcialbym zatrudnic
    pracownika - jakie koszty z tym sie wiaza - pomijajac koszty samego
    pracownika - jaka stawka zus by mnie wowczas obowiazywala?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
    Michal Przytulski