    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Działalność gospodarcza i praca na etacie
    Date: 25 Feb 2004 17:05:14 GMT

    Czy znacie jakieś dobre i aktualne strony w sieci na temat w tytule?
    Może jakieś papierowe źródła, byle aktualne?

    Na razie jestem zupełnie zielona i mam dużo pytań. Może komuś
    chciałoby się odpowiedzieć na nie.

    1. Czy prowadząc DG i pracując na etacie można rozliczać się z podatku
    dochodowego wspólnie z mężem pracującym na etacie? I czy jeśli tak to
    dochody z DG łączy się ze wszystkimi pozostałymi dochodami czy DG
    rozlicza się osobno? A jeśli osobno, to czy wg liniowego podatku 19%?

    2. Kiedy zaczyna się płacić vat? Czy to zależy od rodzaju działalności
    czy od przychodów/dochodów. Jeśli od przychodów, to czy tylko tych z
    DG czy wszystkich razem?

    3. Prowadząc DG we własnym mieszkaniu mogę sobie zdaje się wrzucać w
    koszty część czynszu, mam więc koszty, a załóżmy, że nie mam żadnych
    przychodów (nie pojawił się żaden klient) czy można cały czas ponosić
    straty? Jeśli tak, to każdy na etacie mógłby zakładać DG tak naprawdę
    jej nie prowadząc, aby odliczać czynsz czy zakupy w ramach DG. Czy
    jest tu jakiś haczyk, o którym nie wiem, coś co czyniłoby takie
    postępowanie nielegalnym lub nieopłacalnym?

    4. Czy prowadząc DG mogę jednocześnie wykonywać pracę w ramach umowy o
    dzieło/zlecenia, najmować nieruchomość - wszystko to poza DG, bo np.
    przy umowie o przekazaniu praw autorskich mam 50% kosztów, więc to
    chyba korzystniejsze niż DG?

    5. Generalnie jakie są minusy zakładania DG przy jednoczesnej pracy na
    etat i wykonywaniu (dotychczasowo) dodatkowych prac w ramach umów o
    dzieło/zlecenia.
    A plusy? Czy coś jeszcze poza odliczaniem sobie kosztów.

    Renata