  • 1. Data: 2004-04-09 08:01:31
    Temat: Działalność - jak ja zmienić?
    Od: "Wasyl" <w...@w...pl>

    Proszę o pomoc!

    Mam zawieszoną działalność, którą muszę odwiesić. Rozpoczynam współpracę z
    firmą, która ma w moim mieście otworzyć przedstawicielstwo. I tu pojawiają
    się moje pytania nie wiem, czy muszę:

    - zmienić nazwę firmy, czy może pozostać ta, która jest teraz
    - zmienić adres siedziby, w którym będzie prowadzona działalność, czy może
    pozostać były adres (działalność będzie prowadzona w nowym miejscu)
    - należy dodać numer PKD z nową działalnością

    Dzięki z góry

  • 2. Data: 2004-04-09 22:50:40
    Temat: Re: Działalność - jak ja zmienić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2004, Wasyl wrote:

    >+ Proszę o pomoc!
    >+
    >+ Mam zawieszoną działalność, którą muszę odwiesić.

    Hm... mamy dedukować że to DG OF ?
    Niby oczywiste :) ale niespójne z kolejnymi pytaniami !

    >+ - zmienić nazwę firmy,

    Ups.... ja protestuję. Nazwą firmy jest słowo "firma",
    to słowo pt. "nazwa działalności" to właśnie "firma".

    >+ czy może pozostać ta, która jest teraz

    A masz jakiś powód żeby firmę zmienić ? Przecież tego
    to my nie wiemy !

    >+ - zmienić adres siedziby,

    To ja... jak wyżej. Dyskusja czy siedziba to adres gdzieś już
    kiedyś była :), ale w przypadku osoby fizycznej siedziba to
    JEST adres: twój adres zamieszkania... Zmienia się siedzibę
    a nie adres adresu :)

    >+ w którym będzie prowadzona działalność,

    Znaczy: "prowadzisz w domu" ?

    >+ czy może
    >+ pozostać były adres (działalność będzie prowadzona w nowym miejscu)

    Może dla jasności:
    - siedziba (wg KC), przy czym w odniesieniu do OF zawsze jest
    "lub miejsce zamieszkania"
    - miejsce przechowywania dokumentów (wg przepisów podatkowych)
    - miejsce prowadzenia działalności (wg przepisów podatkowych)
    ... to spokojnie mogą być *różne* adresy. Przy czym dla osób prawnych
    siedziba nie musi określać adresu - wystarczy nazwa gminy.
    Dodatkowe miejsce prowadzenia DG IMHO wypada zgłosić...

    >+ - należy dodać numer PKD z nową działalnością

    IMHO - zmiana (radykalna) rodzaju DG obliguje do zgłoszenia
    zmiany do wpisu EDG ORAZ do UStat ([G]US) co skutkuje koniecznością
    złożenia informacji w US :)

    pozdrowienia, Gotfryd