  • 1. Data: 2004-04-08 21:14:56
    Temat: jaka stawka VAT?
    Od: "FELIPE" <f...@n...wp.pl>

    jaka stawke VAT zastosowac przy wystawianiu faktury na USLUGI TYNKARSKO
    MURARSKIE?

    czy moja firma musi posiadac jakies specjalne uprawnienia badz jesli stawka
    na te uslugi wynosi 7 proc to czy wiaze sie to z jakimis utrudnieniami z
    zwiazku z rozliczeniami z US???

    uslugi wykonywane sa przez osoby zatrudnione przeze mnie do wykonywania tej
    dzialalnosci, materialy do uslugi kupuje zleceniodawca (czy na fakturze
    zwrocic gdzies na o uwage?)

    lacze pozdrowienia 4 @ll

    FELIPE

  • 2. Data: 2004-04-09 10:17:32
    Temat: Re: jaka stawka VAT?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    FELIPE wrote:

> [...]
    >
    > uslugi wykonywane sa przez osoby zatrudnione przeze mnie do wykonywania
    > tej dzialalnosci, materialy do uslugi kupuje zleceniodawca (czy na

    Musisz znalezv kod PKWiU tego co robisz i to
    napisac na faktorze ze stawka inna niz 22%.

    I dla tego kodumusisz znalezc w ustawie lub rozporzadzeniach cjaka maja
    stawke...

    GUS moze ci w tym POMOZE, ale to TY masz zaklasyfikowac..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-13 06:36:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

> [...]
    > stawke...
    >
    > GUS moze ci w tym POMOZE, ale to TY masz zaklasyfikowac..

    Boguś, nie pleć. Do robót budowlnaych nie mają zastosowania ogólne
    przepisy bo to dośc powazny wyjątek, także w procedurze.

    Stawka na roboty budowlane ujete ogólnie jest 22%.

    Ale jeżeli te roboty dotyczą budownictwa mieszkaniowego (są wykonywane w
    obiektach mieszkaniowych lub dotyczą infrastruktury towarzyszącej
    budownictwu mieszkaniowemu) to stawka jest 7% NIEZALEŻNIE od kodu PKWiU.
    Na fakturze wstawia sie wtedy KOB obiektu i w miare dokładnie opisuje na
    fakturze w jakim obiekcie były prowadzone prace, np. "Roboty tynkarsko -
    murarskie w lokalu mieszkalnym przy ul Mickiewicza 11 m.3" bo to obiekt
    a nie rodzaj usługi decyduje o stawce.

    Warto napisac "z materiałów powierzonych" bo potem US może sie czepiac,
    że co to za tynkowanie czy murowanie jak ani wapna, ani cegieł i zarzuci
    że materiały kupowano na czarnym rynku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl