  • 1. Data: 2005-01-03 11:12:19
    Temat: Dzialanosc Gospo.
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Witam.
    Pytanie takie :
    od 10.01.2005 prowadze dzialalnosc gospodarcza, jednak wykonalem juz usluge
    w dniu 03.01.05(usluga tlumaczeniowa na rzecz gosci z
    niemiec-nieopodatkowana VAT), czy w zwiazku z tym moge wystawic fakture juz
    3.01.05?? czy musze czekac az do wykania nip , regon itd. Czy sa jakies
    konsekwencje negatywne takiego dzialania?? W koncu nie robie nic zlego VAT-u
    nie place a do przychodow i tak zaliczam wiec chyba wszytsko byloby ok??
    pozdr.
    Wiech

  • 2. Data: 2005-01-03 11:56:46
    Temat: Re: Dzialanosc Gospo.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Wiesiek wrote:

    >+ Witam.
    >+ Pytanie takie :
    >+ od 10.01.2005 prowadze dzialalnosc gospodarcza,

    ..."stało się jutro" ???
    Co to znaczy że "za tydzień prowadzisz" ??
    Tak ZADEKLAROWAŁEŚ we wpisie do EDG ? No to łamiesz własną deklarację.
    IMHO... yhrm... "nielegalne prowadzenie DG" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-03 19:31:20
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    > Co to znaczy że "za tydzień prowadzisz" ??
    > Tak ZADEKLAROWAŁEŚ we wpisie do EDG ? No to łamiesz własną deklarację.
    > IMHO... yhrm... "nielegalne prowadzenie DG" :)

    No tak napisalem nie chcialem placic zusu za te 10 dni. A teraz bym
    wystawil fakture to szybciej bym dostal kase-taka jest prawda. No ale jak
    myslisz sa jakies konsekwencja - poza ewentualnymi "zusowskimi" jesli to
    odkryja??
    A poza tym jakie nielegalne?? podatki zaplace znaczy pdof a wiec budzet
    dostanie swoja dzialke;-)
    pozdr.
    Wiech

  • 4. Data: 2005-01-03 23:30:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Wiesiek wrote:
    [...]
    >+ wystawil fakture to szybciej bym dostal kase-taka jest prawda. No ale jak
    >+ myslisz sa jakies konsekwencja - poza ewentualnymi "zusowskimi" jesli to
    >+ odkryja??

    Mnie US (pomyliłem się o miesiąc na którymś "papierze") posłał pismo
    w stylu "..Kodeksu Karnego Skarbowego art. ... wzywa ... :>
    Tłumaczyłem się na piśmie :)

    >+ A poza tym jakie nielegalne?? podatki zaplace znaczy pdof

    Podatki to nie wszystko.
    Jak myślisz - np. co to jest "pranie pieniędzy" ???
    Takich co chcieliby *wpłacić* do budżetu byleby mieli "legalne"
    pieniądze" zdaje się trochę jest :)
    Musi być "zgodnie z przepisami" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd