  • 11. Data: 2002-07-21 13:30:28
    Temat: Re: Dzierżawa maszyny w KPiR
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Malibo wrote:

    > No cóż - polemizować z osobą używającą sensownych argumentów - WARTO.
    O ile ma się *jakiekolwiek* argumenty, żeby podjąc polemike.
    A jak się nie ma, to mozna sie tylko obrazić i iśc pieścić ego.

    > Natomiast z krzykiem i pomówieniami - nie mam zamiaru.
    Och.. pomowiłam Cie o brak rozsądnych argumentów?
    I co? Nie miałam racji?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-07-21 14:41:28
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > O ile ma się *jakiekolwiek* argumenty, żeby podjąc polemike.
    > A jak się nie ma, to mozna sie tylko obrazić i iśc pieścić ego.

    Oto dowód. Cenię krytyczne wypowiedzi, ich ostrość, wyrazistość. i dotąd
    takie zdanie o Szanownej koleżance miałem. Ale - wybacz - do takiego poziomu
    wymiany argumentów - nie zejdę.

  • 13. Data: 2002-07-21 14:48:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > do takiego poziomu
    > wymiany argumentów - nie zejdę.

    Szkoda :-(
    Tak sie fajnie zapowiadało (

    CEZ

  • 14. Data: 2002-07-21 23:43:33
    Temat: Odp: Dzierżawa maszyny w KPiR
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0207210154590.9512-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
    > On Sat, 20 Jul 2002, Sławomir Malibo wrote:
    > [...]
    >
    > Skądinąd powtórzę jej pytanie: a jaki zysk daje metoda
    > kasowa ? I skąd wziąłeś ową "rzadkość" - są jakieś
    > (realne) dane ?

    dolaczam sie do pytania przedpiszcy.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 15. Data: 2002-07-22 08:15:19
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik glos napisał:
    > Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
> [...]

    Nie oczekujcie koledzy odpowiedzi. Autor tego kontrowersyjnego, jak
    widac, stwierdzenia obraził sie śmiertelnie że ktoś (ja) śmie je
    kwestionować i jeszcze zadawać niewygodne [1] pytania.
    A więc prawdopodobnie nigdy nie dowiemy sie co jest takiego fajnego w
    metodzie kasowej, oprócz (wątpliwej) estetyki zapisów w KPiR

    Maddy

    przypisy:
    [1] niewygodne pytanie - pytanie na ktore nie znamy odpowiedzi ale
    wstydzimy się do tego przyznać pytającemu

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2002-07-22 19:47:42
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > przypisy:
    > [1] niewygodne pytanie - pytanie na ktore nie znamy odpowiedzi ale
    > wstydzimy się do tego przyznać pytającemu

    Po pierwsze - nie obraził się - to cechuje inne osoby.
    Po drugie - każdy ma prawo do takiego czy innego zdania i pod żadnym pozorem
    nie mam do nikogo o to pretensji. Przeciwnie - cenię rzeczowość. Nawet jeśli
    jest kontrowersyjna. Natomiast kultura dyskusji w przypadku Magdy - no cóż -
    pozostawia wiele do życzenia.
    Po trzecie - krzykiem, butą, arogancją nic nie osiągniesz koleżanko Magdo.
    No - chyba że chcesz być postrzegana w ten sposób przez innych.
    Po czwarte - mam odwagę przyznać się do błędu jeśli takowy popełnię.
    Po piąte - jest pewne powiedzenie (przysłowie), którego nie zacytuję
    ponieważ jak wspomniałem - do takiego poziomu dyskusji, który próbujesz
    narzucić - zresztą - nie tylko w tym pytaniu, nie zamierzam schodzić. Jeśli
    jesteś tak rzutka w myśleniu jak w swoich wypowiedziach - zapewne domyślisz
    się.
    Po szóste - no cóż - jak się nie ma argumentów - nadrabia się to innymi
    sposobami. Kiedyś to przerabialiśmy.
    Na tym kończę z Tobą dysputę. Szkoda czasu.

  • 17. Data: 2002-07-22 20:36:29
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Skądinąd powtórzę jej pytanie: a jaki zysk daje metoda
    > kasowa ? I skąd wziąłeś ową "rzadkość" - są jakieś
    > (realne) dane ?
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Witam i przepraszam, że się wtrącam.

    Nie powinno się nikomu narzucać jakichkolwiek metod bez zbadania specyfiki
    DG.
    Na poparcie Sławka podam przykład bardzo często spotykany
    a mianowicie _samozatrudnienie_.
    Jak wiadomo w przypadku samozatrudnienia zapłata,
    podobnie do usług, jest realizowana po wykonanej pracy.
    Chyba większość już się domyśla, iż faktura jest wystawiona
    na ostatni dzień miesiąca z terminem przypadającym
    w miesiącu następnym.
    Nie trudno policzyć co się dzieje z podatkami w obu metodach.

    Tak więc biorąc pod uwagę usługi o długim czasie trwania
    i samozatrudnienie, to zadecydowanie Sławek ma rację.

    Jeśli chodzi o handel, to już niestety o wyborze metody decyduje
    specyfika dostaw i płatności zobowiązań.

    Nie można jednoznacznie stwierdzić, iż metoda memoriałowa
    jest najlepsza. Natomiast argument dotyczący ilości księgowań
    ma się nijak do realnych pieniążków pozostających w kasie ;-)
    ( chyba że papiery robi Biuro Rachunkowe )

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr

  • 18. Data: 2002-07-22 20:51:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > w miesiącu następnym.
    > Nie trudno policzyć co się dzieje z podatkami w obu metodach.

    Nie jestem szczególnym zwolennikiem takiej czy innej metody.
    Nie widzę w tym wypadku specjalnie różnicy.
    Z podatkami tym przykładzie nic się nie dzieje.
    Ja też bym wolał koszty memoriałowo, przychody kasowo :-))

    > Nie można jednoznacznie stwierdzić, iż metoda memoriałowa
    > jest najlepsza.

    Dla małej DG najlepsza jest
    chyba obustronna kasa, ale wiem,
    że to marzenia.

    CEZ

  • 19. Data: 2002-07-22 20:56:16
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    jeśli
    > jest kontrowersyjna. Natomiast kultura dyskusji w przypadku Magdy - no

    Może byś sobie zrobił małe ćwiczenia wytrzymałości psychicznej na
    pl.soc.polityka? Wtedy będziesz wiedział jak oceniać kulturę dyskusji -
    będziesz miał skalę porównawczą ;-)

    Darek

  • 20. Data: 2002-07-22 21:00:52
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek W." <a...@p...pop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Może byś sobie zrobił małe ćwiczenia wytrzymałości psychicznej na
    > pl.soc.polityka? Wtedy będziesz wiedział jak oceniać kulturę dyskusji -

    Myślę, że nie potrzebuję tego.