    From: "ralf78" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Eksport do Niemiec-Jakie formalnosci?
    Date: Wed, 15 Sep 2004 17:14:57 +0200

    Witam szanownych grupowiczow,

    Chce po raz pierwszy w zyciu wyslac moj towar a sa to opakowania z papieru
    do niemiec...
    Niestety nie mam pojecia co musze zrobic...:(
    Podobno potrzebuje NIP europejski...Nie wiem w jakiej walucie faktura, jaki
    Vat, czy na granicy cos trzeba zalatwic na cle?
    Nie zajmowalem sie takimi sprawami dlatego pytam ekspertow...
    Jakie inne dokumenty potrzebne?CMR?Gdzie to zdobyc?

    Jezeli moglby mnie ktos poprowadzic za "reke", krok po kroku od poczatku az
    po przelew gotowki na konto przez kontrachenta to bylbym bardzo wdzieczny,

    pozdrawiam serdecznie,

    Rafal
    P.S. Zapraszam na priva...