  • 1. Data: 2004-05-13 10:42:44
    Temat: "Eksport usług" po 01-05-2004
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

    Nasza firma zajmuje się świadczeniem usług w różnych krajach Krajach Unii
    Europejskiej (montaż konstrukcji stalowych).
    Zleceniodawcą jest firma z Austrii - zleca nam prace w (Niemczech, Francji,
    Austrii, itp.)
    Rozliczamy się wystawiając fakturę raz w miesiącu firmie z Austrii.
    Moim zdaniem powinniśmy wystawiać fakturę handlową firmie z Austrii nie
    podlegającą opodatkowaniu podatkiem vat, z prawem do odliczania kwoty
    podatku naliczonego -
    natomiast Pani z US, stwierdziła że skoro to firma budowlana !!! to
    powinniśmy się rozliczać w krajach w których świadczymy usługi czyli jak we
    Francji stawiamy konstrukcje to z Francją się rozliczamy!, ale jak?, a
    zleceniodawcę przemilczała.

    Jestem w kropce i to dużej, czy muszę pisać pismo do US z zapytaniem i
    czekać ok 2 miesiące na odpowiedz ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-05-13 12:59:39
    Temat: Re: "Eksport usług" po 01-05-2004
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Dnia 2004-05-13 12:42, Użytkownik Dorota Born napisał:

> [...]
    > Francji stawiamy konstrukcje to z Francją się rozliczamy!, ale jak?, a

    Pani z US może mieć rację. Zgodnie z art. 27 ust 2 pkt. 1 w przypadku
    świadczenia usług "związanych z nieruchomościami" miejscem świadczenia
    usługi jest miejsce położenia nieruchomości a nie miejsce siedziby
    nabywcy usługi. Oznacza to, że usługa opodatkowana jest w kraju, gdzie
    jest nieruchomość. W związku z tym może się tak zdażyć, że ani
    zleceniodawca ani zleceniobiorca nie będą podatnikami VAT w kraju, gdzie
    - zgodnie z ustawą - usługa jest wykonywana. Dlatego nie ma możliwości
    "przerzucenia" obowiązku rozliczeń z tyt. VAT na nabywcę co powoduje, że
    IMHO - wykonawca usługi musi zarejestrować się na potrzeby VAT w
    państwie, w którym położona jest nieruchomość i tam opodatkować transakcję.

    --
    pozdrawiam
    W.R.

  • 3. Data: 2004-05-13 19:28:55
    Od: "boulix" <b...@g...pl>

    Zgadzam się. Jeżeli usługa ktora wykonujecie jest związana z
    nieruchomością to miejscem opodatkowania jest miejsce polozenia
    nieruchomosci. Rejestracja Vat i rozliczanie w państwie swiadczenia usług
    pewnie was nie ominie.
    Ale uwazam ze powinniscie zwrocic uwage na art. 28 ust.5 pkt 2 oraz
    art.28 ust. 6 . Jestescie pośrednikami i jezeli firma austryjacka poda wam
    numer UE austryjacki to miejscem wykonwyania bedzie Austria. I wtedy musicie
    sie jedynie zarejestrowac w Austrii i tam odprowadzac vat.