    From: "escuola" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: "Eliksir" odrzucony przez Pocztę Polską
    Date: Fri, 19 Apr 2002 11:06:20 +0200

    Szanowni,
    Czy również spotkaliście się z praktyką, że urzędnicy Poczty Polskiej
    odmawiają przesyłania przelewów "eliksirem"?
    Właśnie wróciłem z poczty na Rzeźniczej we Wrocławiu i Pani w okienku, po
    konsultacjach z kierowniczką zmiany, stwierdziła, że "eliksirem" to ja sobie
    mogę tylko w banku, a u nich to tylko tradycyjne przekazy, a "eliksir"
    zarezerwowany mają wyłącznie do wpłat na ZUS.

    Mam konto ROR w mBanku (ech, wiem..., ale skoro już założyłem, to się
    pomęczę) i oni przyjmują wyłącznie wpłaty "eliksirowe" z poczty.

    Czy Ktoś z Szanownych zna podstawę prawną obowiązku (w banku twierdzą, że
    poczta nie ma prawa odmówić wpłat eliksirowych innych niż na ZUS)
    przyjmowania przez Pocztę przekazów eliksirowych, lub podstawę odmowy?
    Pytam, bo nietrudno przewidzieć, że to co prawda pierwszy mój, ale na pewno
    nie ostatni taki incydent.

    A może Poczcie P. i tym, co za nią stoją, chodzi o utrudnianie życia właśnie
    BRE Bankowi (no i mBnakowi tym samym).
    Co Wy na to?

    Pozdrawiam, wypoczywajcie dłuuuugo
    -escuola-