  • 1. Data: 2007-12-30 22:07:38
    Temat: Emeryt/rencista a ZUS
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Jak mozna rozwiazac sytuacje w dawnej s.c. gdzie jeden ze wspolnikow
    jest emerytem/rencista?
    Od 1 stycznia emeryci/rencisci maja placic skladke ZUS za prowadzona
    dzialalnosc a to chyba cos ponad 700 zeta/mies "przymusowej" zrzutki na
    ZUS. Jezeli taki wspolnik "zawiesi sie" lub wyrejestruje to czy drugi
    moze dalej dzialac pod starym szyldem ??
    Do kiedy nalezy podjac powyzsza decyzje?

    --
    jedrus

    Jezeli wiesz o Mokotowie cos czego inni nie wiedza, koniecznie podziel
    sie tym na http://www.mokotow.btx.pl

  • 2. Data: 2007-12-30 22:48:12
    Temat: Re: Emeryt/rencista a ZUS
    Od: "Janusz M." <m...@p...onet.wytnij.pl>

    Użytkownik "jedrus" <a...@n...btx.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze dalej dzialac pod starym szyldem ??
    > Do kiedy nalezy podjac powyzsza decyzje?

    Witam

    Moge wiedziec gdzie o tym mozna poczytać ? bo nie znalazłem jeszcze
    informacji ze emeryci bedą musieli placic całą składkę.

    Janek

  • 3. Data: 2007-12-30 23:04:29
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Janusz M. pisze:

    > Moge wiedziec gdzie o tym mozna poczytać ? bo nie znalazłem jeszcze
    > informacji ze emeryci bedą musieli placic całą składkę.

    Zapytalem, bo w TV regionalnej ( w-wa/lublin) slyszalem info zaczynajace
    sie mniej wiecej w stylu " Od 1 stycznia emeryci/rencisci prowadzacy
    dzialalnosc gospodarcza beda placic skladke ZUS (tv lublin) a w tv w-wa
    mowiono cos o placeniu 3x wiecej niz w 2007. Nie slyszalem obu zajawek
    dokladnie ( gadalem przez telefon ), jednak uslyszalem o tym, ze w
    przypadku zgody na te skladki nalezy sie wyrejestrowac z oplat skladki
    na chora kase i ponownie zarejestrowac na chora kase + ZUS.
    Dzsiaj dzwonilem po znajomych i ich ksiegowi radzili coby sie
    wyrejestrowac ale.... co dalej z pieczatkami, szyldami, kontami....
    Podobno to wynalazek pani Zyty...eeeech ;-(