  • 1. Data: 2005-07-26 14:53:16
    Temat: Etat + DG + ryczałt ....problem
    Od: "ziopo" <z...@p...onet.pl>

    Jestem zatrudniony na etat jako elektryk, obecnie zalozylem dzialalnosc
    gospodarcza.
    Glowna dzialalnoscia w DG bedzie sprzedaz przez internet, ale tez sa uslugi
    zwiazane
    z moja praca na etacie (wykonywanie instalacji elektryczncych).
    Wybralem ryczalt od przychodow ewidencjonowanych.
    W ustawie o ryczlacie znalazlem cos takiego :

    "Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z
    zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
    ...rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli
    podatnik lub
    co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem działalności w roku
    podatkowym
    lub w roku poprzedzającym rok podatkowy, wykonywał w ramach stosunku pracy
    lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres działalności
    podatnika lub spółki."

    CZy ja nie podpadam pod ten punkt, zastrzegam iz nie bede swidczyl uslug na
    rzecz bylych i
    obecnych pracoawcow ? Jesli tak to czy nie lepiej wykreslic uslug
    elektrycznych z DG ?
    Dzialnosc juz rozpoczeta od kilku dni (jeszcze bez przychodow).

  • 2. Data: 2005-07-26 19:58:50
    Temat: Re: Etat + DG + ryczałt ....problem
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "ziopo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jestem zatrudniony na etat jako elektryk, obecnie zalozylem dzialalnosc

    a dalej czytałeś ?
    2. Jeżeli podatnicy wymienieni w ust. 1 pkt 6 nie zamierzają wykonywać
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą do dnia
    rozpoczęcia działalności, o którym mowa w art. 7, zawiadomić naczelnika
    urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika o
    korzystaniu z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych. W przypadku gdy podatnik lub spółka dokona sprzedaży
    towarów handlowych lub wyrobów lub uzyska przychody ze świadczenia usług na
    rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, traci prawo do ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych i poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca
    roku podatkowego opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

    jak nie masz związku w postaci wykonywania z powierzonych materiałow i
    narzedzi,podwykonawstwa i masz wszystko własne i na swój koszt to możesz
    ale jak zrobisz choćby jakikolwiek krok w dowodzie wspólnego interesu
    .......leżysz na PIT5

    --
    ==== opix ======

  • 3. Data: 2005-07-27 07:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, ziopo wrote:

> [...]
    > podatnika lub spółki."
    >
    > CZy ja nie podpadam pod ten punkt, zastrzegam iz nie bede swidczyl uslug na

    Przecież widzisz wyraźnie:
    ++++
[...]
    ----

    Więc dopóki NIE robi się nic dla (byłego) pracodawcy to nie
    ma sprawy. Zauważ - tam jest "na rzecz" (niekoniecznie "na
    rachunek") - więc nie można również świadczyć w ten sposób
    że zleca inna firma której zlecil pracodawca :)
    Ale innych wymogów nie zapisali.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)