  • 1. Data: 2005-07-26 05:25:47
    Temat: samochod ciezarowy
    Od: marcin <j...@p...onet.pl>

    czy jezeli obecnie kupie sobie uzywany samochod ciezarowy (osobowy z
    homologacja) to czy bede mogl odliczyc vat od zakupu a pozniej od paliwa ?

  • 2. Data: 2005-07-26 18:34:38
    Temat: Re: samochod ciezarowy
    Od: marcin <j...@p...onet.pl>

    marcin wrote:
    > czy jezeli obecnie kupie sobie uzywany samochod ciezarowy (osobowy z
    > homologacja) to czy bede mogl odliczyc vat od zakupu a pozniej od paliwa ?
    no co nikt nie chce pomoc ?

    a moze ktos mi rozwinie to prawo do pełnego odliczenia podatku VAT :

    odsprzedaż samochodów (pojazdów) lub oddanie ich w odpłatne używanie na
    podstawie umowy leasingu stanowi przedmiot działalności podatnika,

    jak to nalezy interpretowac ?

    i drugie:
    czy wzor DŁ = 357 kg + n x 68 kg dotyczy wszystkich samochodow (czyli
    rowniez uzywanych ciezarowek) ?

  • 3. Data: 2005-07-27 07:08:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jul 2005, marcin wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > odsprzedaż samochodów (pojazdów) lub oddanie ich w odpłatne używanie na
    > podstawie umowy leasingu stanowi przedmiot działalności podatnika,

    Jak KUPISZ samochód ale NIE żeby nim jeździć - tylko żeby go SPRZEDAĆ
    to możesz odliczyć VAT. Ale samochód ma stać w salonie wystawiony
    do sprzedaży i powodu żeby np. wydawać pieniądze na paliwo do tego
    samochodu (nie licząc może litra czy dwu na jazdę próbną klienta)
    nie ma.
    Do reszty się nie odnoszę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-08-10 22:49:35
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Do reszty się nie odnoszę.

    odnieś się, proszę...

    widziałem bodaj zapis nie tylko o sprzedaży, ale również wynajem
    pojazdów dla "osób trzecich". warunek - użytkowanie w ten sposób
    samochodu minimum 7 m-cy (minimalny okres wynajmowania samoch.).
    może to jest sposób na tani samochód osobowy w "domu i zagrodzie"???

    --
    regent...
    (...)

  • 5. Data: 2005-08-11 09:26:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Aug 2005, regent... wrote:

    > odnieś się, proszę...

    "nie czuję się na siłach" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-08-11 17:53:59
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 11 Aug 2005, regent... wrote:

    > "nie czuję się na siłach" :)

    a mnie się to banalne wydawało...

    --
    regent...
    (...)

  • 7. Data: 2005-08-12 07:52:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Aug 2005, regent... wrote:

    > a mnie się to banalne wydawało...

    ...to czemu nie odpowiesz ??
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-08-17 08:43:46
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...to czemu nie odpowiesz ??
    > ;)

    bo przyszedłem poczytać profesjonalistów ;),
    ale jak dla mnie to luka w prawie będzie...

    wszak tylko rozszerzyć wpis w ewidencji o wypożyczanie samochodów,
    przez kilka miesięcy (rok dla spokojności) wynająć odpłatnie znajomej
    firmie (sami od nich w tym czasie wynajmujemy inną osobówkę) i już mamy
    odliczenie vatu od samochodu...

    --
    regent...
    (...)