  • 1. Data: 2005-07-26 14:54:12
    Temat: przegapiłem termin złożenia PIT 5
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie

    Przegapiłem termin złożenia PIT 5 i zapłaty podatku. Do 20 musiałem złożyć a
    nie zrobiłem tego. Za pózno zliczylem KPiR (myślałem że mi nie wyjdzie
    podatek) no i teraz nie wiem co zrobić ponieważ skłądam PIT 5 po raz
    pierwszy. Dotychczas nie wychodził mi dochód.

    Co teraz zrobić.
    Czy złożyć normlanie PIT 5 po terminie i zapłacić podatek z odsetkami?? Czy
    trzeba się jakoś dodatkowo tłumaczyć/

    Dzięki za radę.

    michalsiak

  • 2. Data: 2005-07-26 15:33:45
    Temat: Re: przegapiłem termin złożenia PIT 5
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Heh, wyjscia sa dwa, jedno mniej eleganckie, ale pewnie pozwoli uniknac
    stresu... czyli wykazac podatek dopiero za miesiac... Skoro nie
    skladales PITa poprzenim miesiacu, to tylko kontrola moglaby wykazac, ze
    powinienes. Wtedy pewnie liczyc sie trzeba z jakimis konsekwencjami.

    Drugi - politycznie poprawny - przyznac sie do wszystkiego, ukorzyc,
    wziac bombonierke ze slodyczami i uderzyc do odpowiedniej Pani (tylko
    nie na dzienniku podawczym) tam sie ukorzyc, obiecac poprawe, wyjasnic,
    ze to pierwszy raz, podziękować za nienałożenie kary lub nałożenie
    minimalnej, dać czekoladki, wycofac się rakiem.

    Drugi sposob przetestowalem osobiscie, za jednodniowe oopoznienie vat7
    pani mi glowy nie urwala, ale palcem pogrozila... Kary nie dostalem.
    Nikt na nikogo sie nie zloscil.

    Pozdr

    Wymysleni bohaterowie (Imaginary Heroes) ....... http://tiny.pl/qm48
    Batman Poczatek (Batman Begins) ................ http://tiny.pl/qq7x
    Wojna Swiatów (War of the Worlds) .............. http://tiny.pl/h3wx
    ________________
    SCI-FI, HORROR, FANTASY --> http://fantastyka.com.pl/forum/index.php

  • 3. Data: 2005-07-26 16:26:27
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Drugi sposob przetestowalem osobiscie, za jednodniowe oopoznienie vat7
    > pani mi glowy nie urwala, ale palcem pogrozila... Kary nie dostalem.

    dzięki bardzo za radę, pewnie wybiorę ten politycznie poprawny :-)

    michalsiak

  • 4. Data: 2005-07-27 05:20:31
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik michalsiak napisał:

> [...]
    Bzdura.
    Jak wcześniej nie składał to US nie wie, że powinien złożyć.
    Jak US nie wie to deklaracja + wpłata z odsetkami (odsetek do 6,60 PLN
    nie płaci się; więc jestem prawie pewien, że ich nie będzie) + czynny
    żal załatwia sprawę.
    Wszystko na dziennik. Czysto, bezboleśnie i niezależnie od dobrych lub
    złych dni urzędniczki.

    pozdrawiam

    Tomek

    Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>> http://link.interia.pl/f18a8

  • 5. Data: 2005-07-27 07:40:18
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > załatwia sprawę.
    > Wszystko na dziennik. Czysto, bezboleśnie i niezależnie od dobrych lub

    to jeszcze bardziej optymistyczne :-)

    dzieki bardzo

    pozdrawiam

    michalsiak

  • 6. Data: 2005-07-27 07:53:30
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    michalsiak wrote:

    > to jeszcze bardziej optymistyczne :-)

    Tylko, ze pozostaje w papierach :]
    A w moim przypadku, nie zostalo ;)

  • 7. Data: 2005-07-28 16:51:49
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 26 Jul 2005 16:54:12 +0200, w <dc5ir3$2t8$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "michalsiak" <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > podatek) no i teraz nie wiem co zrobić ponieważ skłądam PIT 5 po raz
    > pierwszy. Dotychczas nie wychodził mi dochód.

    A nie możesz trochę "podrasować" KPiR, np. wykazać jakieś koszty (do których
    miałeś lub myślałem że masz prawo odliczyć), a w następnym miesiącu je
    oczywiście skorygować? :)

  • 8. Data: 2005-07-28 17:01:14
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "r...@a...net.pl" wrote:

    > A nie możesz trochę "podrasować" KPiR, np. wykazać jakieś koszty (do których
    > miałeś lub myślałem że masz prawo odliczyć), a w następnym miesiącu je
    > oczywiście skorygować? :)

    Heh, to jest calkiem dobra mysl ;)

    Albo sie machnac i wpisac zamiast 200 zlotych 2000 zlotych ;)