  • 11. Data: 2008-01-23 07:59:17
    Temat: Re: Ewidencja Środków Trwałych
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-01-2008 o 23:29:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Zajrzyj w przepisy.
    > +++
    [...]
    > 4. Podatnicy mogš dokonywać odpisów amortyzacyjnych w równych ratach
    > co miesišc albo w równych ratach co kwartał, albo jednorazowo
    > na koniec roku podatkowego, z uwzględnieniem art. 22i
    > ---
    > Oczywiście, jak Maddy kiedyś pisała, zakazu wystawiania
    > zbędnych DW (w tym duplikujących obowiązkowe ewidencje) nie
    > widać.

    Dzięki. Zaczynam rozumieć na czym to polega.
    Tym niemniej z przytoczonego przepisu ciężko wywnioskować
    sposób księgowania, papierologiczny.

    > Równie dobrze możesz wziąć człowieka "z głuszy" który nie był w centrum
    > wielkiego miasta, wsadzić na rower i kazać przejechać np. przez jakieś
    > "rondo z niespodzianką", ryzyko będzie to samo :)
    > Nie ma wyjścia, trzeba się pouczyć, kilka razy wtopić na błędach
    > (i obowiązkowo wykryć je wcześniej niż kontrola :>)...

    Na to wychodzi. albo zaiwestować w księgową, ale tu tez można się zawieść.
    Na razie mam szczęście, brak kontroli;)

    > To już tommy wyłożył, IMO prawidłowo :)
    > Klasyczny "kiks teoretyków": wiesz czego na samym początku, po
    > uruchomieniu usługi, wymagał do założenia konta "dla DG" mBank?
    > (jest w archiwach :), ale nie szukaj, szkoda czasu, spróbuj
    > zgadnąć)

    dyplomu z zarządzania, zaświadczenia z kursu obsługi komputera?;)

    Piotr

  • 12. Data: 2008-01-23 10:30:56
    Temat: Re: [OT] Ewidencja Środków Trwałych
    Od: <s...@a...pl>

    > dyplomu z zarządzania, zaświadczenia z kursu obsługi komputera?;)

    Ja też się podłączę do zabawy: pieczątki? :)

  • 13. Data: 2008-01-23 18:52:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, PiotrB. wrote:

    > dyplomu z zarządzania, zaświadczenia z kursu obsługi komputera?;)

    Nie :)
    ORYGINAŁU wpisu do EDG.
    :)
    Później zeszli trochę na notarialnie poświadczoną kopię :P, dopiero
    później ktoś chyba zajarzył że branie fachowców od finansów rzędu
    setek milionów złotych (kapitał założycielski banku AFAIR musi
    wynosić ponad 500 Mzł) do specyfikowania wymogów przy jednoosobowych
    DG może nie jest najlepszym pomysłem... bo taki ktoś to pewnie
    nawet wpisu z EDG na oczy nie widział :P

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-01-23 21:26:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, s...@a...pl wrote:

    > Ja też się podłączę do zabawy: pieczątki? :)

    Przyznam, że z tym nie pamiętam jak było :)

    pzdr, Gotfryd