  • 1. Data: 2006-01-07 13:41:57
    Temat: Ewidencja VAT
    Od: marcin <m...@o...pl>

    Witam
    Czy tak jak KPiR, tak i Ewidencje nabycia towarów i usług oraz
    ewidencje sprzedaży VAT muszę mieć osobno na zeszły rok i na ten rok?
    Byłbym wdzięczny za uzasadnienie odpowiedzi i poparcie jakiś art.
    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-09 09:29:39
    Temat: Re: Ewidencja VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    marcin wrote:

    > Czy tak jak KPiR, tak i Ewidencje nabycia towarów i usług oraz
    > ewidencje sprzedaży VAT muszę mieć osobno na zeszły rok i na ten rok?
    > Byłbym wdzięczny za uzasadnienie odpowiedzi i poparcie jakiś art.

    Ewidencje VAT można kontynuować te zeszłoroczne.
    Podstawą prawną jest brak podstawy prawnej do prowadzenia osobnej
    ewidencji w każdym roku. O ile w wypadku KPIR jest wyraźnie
    powiedziane, że musi być prowadzona w danym roku i jest określona
    dokładnie zawartość, to dla VAT jest powiedziane tylko, że ma być
    prowadzona tak aby umożliwić poprawne rozliczenie podatku. Podatek VAT
    rozlicza się miesięcznie, a nie rocznie, więc nie ma powodu aby
    ewidencję prowadzić roczną. Drobne szczegóły w VAT liczone rocznie (np.
    korekty dotyczące środków trwałych) i tak nie są uwzględniane w
    prowadzonych ewidencjach.

  • 3. Data: 2006-01-09 16:56:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2006, marcin wrote:

> [...]
    > ewidencje sprzedaży VAT muszę mieć osobno na zeszły rok i na ten rok?
    > Byłbym wdzięczny za uzasadnienie odpowiedzi i poparcie jakiś art.

    VAT już wiesz :> (brak przepisu).

    A do KPiR odpowiedz na pytanie: jaki przepis zabrania ujmowania
    dwu ksiąg w jednym tomie, przyjmując iż "tom" to coś co odruchowo
    bywa nazywane "książka".... ;) ?
    Oczywiście księga zaczyna się pierwszą stroną i kończy... wcale
    nie ostatnią stroną wg wzoru ale podsumowaniem (o czym warto
    pamiętać) z rozliczeniami :)

    Z mojej strony: a nie lepiej robić sobie wydruki?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)