  • 1. Data: 2004-12-28 14:44:45
    Temat: Ewidencja Wyposażenia - wpisywać?
    Od: tester <t...@t...tester>

    Witajcie!
    Działalnośc generalnie prowadze w domku i kupiłem sobie regalik za 2500 brutto z
    fakturą na działalność. Czy mam go wrzucac w Ewidencję wyposażenia?
    Czy jak bede kończył działalnośc to będe musiał zapłacić VAT od ceny netto nabycia?

  • 2. Data: 2004-12-28 21:15:37
    Temat: Re: Ewidencja Wyposażenia - wpisywać?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, tester wrote:
    [...]
    > + Działalnośc generalnie prowadze w domku i kupiłem sobie regalik za 2500
    > + brutto z fakturą na działalność. Czy mam go wrzucac w Ewidencję wyposażenia?

    ...a widzisz jakieś możliwości żeby *nie* ?

    > + Czy jak bede kończył działalnośc to będe musiał zapłacić VAT od ceny netto
    > + nabycia?

    ...tylko o ile go nie sprzedasz :), nie ukradną, nie złomujesz... itp...
    Jak na dziś - niestety tak :] jakiś geniusz "dbał o podatników" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-28 21:56:33
    Od: Ewa<e...@o...pl>

    A czy tego regalika za 2.500zł nie można wpisać do ewid.śr.trwałych ?
    Uznając, że przewidywany okres jego używalności będzie dłuższy niż
    rok - i amortyzować jednorazowo ?
    pozdr.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-12-29 00:31:36
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    >A czy tego regalika za 2.500zł nie można wpisać do ewid.śr.trwałych ?
    > Uznając, że przewidywany okres jego używalności będzie dłuższy niż
    > rok - i amortyzować jednorazowo ?

    A jesli mozna - to co to dokladnie da, w kontekscie pytania pytającego?

    Dzieki,

    latet

  • 5. Data: 2004-12-29 08:46:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, latet wrote:

    >+ >A czy tego regalika za 2.500zł nie można wpisać do ewid.śr.trwałych ?
    [...]
    >+ A jesli mozna - to co to dokladnie da, w kontekscie pytania pytającego?

    W kontekście pierwszego pytania... to wiesz że nic, tak ? ;)
    Wychodzi że to było *oddzielne* pytanie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-29 10:11:12
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > A jesli mozna - to co to dokladnie da, w kontekscie pytania pytającego?

    W kontekscie pytania da nie za wiele, ale pytanie nie bylo zle. Jesli juz ma
    ewidencje ST i ten regalik wprowadzi do ST z jednorazowa amortyzacja to nie
    musi zakladac ewidncji wyposazenia. Ale to juz inna para kaloszy.

    Adam

  • 7. Data: 2004-12-29 21:54:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Adamski wrote:
    [...]
    >+ W kontekscie pytania da nie za wiele, ale pytanie nie bylo zle. Jesli juz ma
    >+ ewidencje ST i ten regalik wprowadzi do ST z jednorazowa amortyzacja to nie
    >+ musi zakladac ewidncji wyposazenia.

    Sprzeciw !

    >+ Ale to juz inna para kaloszy.

    ..zgoda...
    Ale wracając do tamtego kalosza :) to:
    ++++ rozporządzenie ds KPiR ++++
    § 4. 1. Osoby fizyczne, spółki cywilne [...] obowišzane do
    prowadzenia księgi, zwane dalej "podatnikami", prowadzš:
    1)  ewidencję œrodków trwałych [oWNiP...]
    2)  ewidencję wyposażenia.
    -----

    Skąd wziąłeś prawo do NIEprowadzenia EW ??
    Powiadasz że mogę nie mieć książki kontroli - bo bo przecież
    *na razie* :> nie mam tam nic do wpisania ? ;)

    Jeśli o mnie chodzi to w rzeczonej sprawie jeszcze nie miałem
    okazji zmienić stanowiska :) - może mnie przekonasz... jakoś...
    Ja tam widzę: *PROWADZĄ*.
    Bez warunków.
    Może być pusta... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-29 22:24:31
    Od: Ewa<e...@o...pl>

    Oczywiście wpisując do ewid.sr.trw. ten regalik - likwidując DG, vat o ile
    był odliczony należy oddać. Ale jeśli chodzi o podatek dochod. z
    remanentu likwidacyjnego, to środków trwałych w nim się nie ujmuje,
    natomiast wyposarzenie, tak. pozdr. Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info