  • 1. Data: 2009-04-15 06:32:12
    Temat: FV za towar którego nie mam
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam!

    Proszę o radę
    jak przeprowadzić sprzedaż towaru którego nie mam ( nie mam na niego FV
    w momencie sprzedaży)

    Sytuacja wygląda tak:
    robie zamówienia na np. pustak MAX,
    ludzie chcą mi za te kwiatki zaplacić z góry, zebym mogl zaplacić dostawcy
    ale nie moge im wystawić FV bo nie mam towaru
    na jakiej podstawie ludzie mogą mi zaplacić?

    jak to rozwiazac?

    michal

  • 2. Data: 2009-04-15 06:39:11
    Temat: Re: FV za towar którego nie mam
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Usrobo wrote:
> [...]
    > ale nie moge im wystawić FV bo nie mam towaru
    > na jakiej podstawie ludzie mogą mi zaplacić?

    Jak Ci już wpłacą zaliczkę (choćby i 100% wartości) to wystawiasz
    fakturę zaliczkową.

    Doczytaj sobie szczegóły w rozporządzeniu "w sprawie zwrotu podatku
    niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, [...]" to Ci na
    dłużej zostanie w głowie.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-04-15 06:44:00
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Doczytaj sobie szczegóły w rozporządzeniu "w sprawie zwrotu podatku
    > niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, [...]" to Ci na

    to wiem

    ale to podwójna robota
    FV zaliczkowa i na 2 dzien FV normalna ;/

    ale chyba innego wyjścia nie ma ;/

    michal

  • 4. Data: 2009-04-15 06:54:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 08:44
    (autor Usrobo
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs3vpo$s2h$1@news.onet.pl>):

    > FV zaliczkowa i na 2 dzien FV normalna ;/

    Jaka normalna? Jak zaliczka jest 100% to już normalnej ZTCW nie wystawiasz.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-04-15 07:05:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <gs3vpo$s2h$1@news.onet.pl>):

    > Jaka normalna? Jak zaliczka jest 100% to już normalnej ZTCW nie wystawiasz.

    czyli moge zrobić FV zaliczkową na 100% kwoty
    i tyle ?

    michal

  • 6. Data: 2009-04-15 08:10:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 09:05
    wasz znak: <gs411q$v70$1@news.onet.pl>):

    > czyli moge zrobić FV zaliczkową na 100% kwoty
    > i tyle ?

    http://www.vat.pl/faktura_zaliczkowa_zaliczka_faktur
    y_vat_1019.php

    Jeżeli jednak faktury zaliczkowe obejmują całą cenę brutto towaru lub
    usługi, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi nie wystawia
    faktury w terminie określonym wyżej. Jeżeli po wystawieni faktur
    zaliczkowych wystąpią przesłanki do zastosowania innej stawki VAT, wówczas
    należy wystawić fakturę korygującą.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-04-15 08:11:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    faktury w terminie określonym wyżej. Jeżeli po wystawieni faktur
    zaliczkowych wystąpią przesłanki do zastosowania innej stawki VAT, wówczas

    ==========

    Faktura zaliczkowa to przecie zwykła faktura, więc jak gość nic nie dopłaca,
    to na co wystawiać kolejne? Na 0zł?

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-04-15 08:14:46
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Usrobo pisze:
    > jak przeprowadzić sprzedaż towaru którego nie mam ( nie mam na niego FV
    > w momencie sprzedaży)

    A sam towar już masz? Pamiętaj, że towar musisz zaksięgować w dniu
    otrzymania, a nie otrzymania faktury. W tym wypadku, skoro go masz,
    możesz go sprzedać.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 9. Data: 2009-04-15 08:24:25
    Od: <s...@a...pl>

    > Proszę o radę

    Jak to Gotfryd powtarza, po rady należy iść do doradcy. My tylko dyskutujemy.

    > jak przeprowadzić sprzedaż towaru którego nie mam ( nie mam na niego FV w
    > momencie sprzedaży)

    Nie ma możliwości.

    > Sytuacja wygląda tak:
    > robie zamówienia na np. pustak MAX,
    > ludzie chcą mi za te kwiatki zaplacić z góry, zebym mogl zaplacić dostawcy
    > ale nie moge im wystawić FV bo nie mam towaru

    Zgadza się, bo na co? Ale...

    > na jakiej podstawie ludzie mogą mi zaplacić?

    Na podstawie umowy, jaką zawarliście. Niektórzy wystawiają pisemne potwierdzenie
    finansowych warunków tej umowy wystawiajac "zamówienie", "proforma", "faktura
    proforma" itd.

    Po otrzymaniu pieniędzy wystawisz na zaliczkę f-rę VAT. I wszystko.

  • 10. Data: 2009-04-15 08:43:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 10:14
    (autor Piotr NetExpert
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs4547$90a$2@news.task.gda.pl>):

    > A sam towar już masz? Pamiętaj, że towar musisz zaksięgować w dniu
    > otrzymania, a nie otrzymania faktury. W tym wypadku, skoro go masz,
    > możesz go sprzedać.

    A jak ma zaksięgować towar, skoro nie ma faktury?

    --
    Tristan