  • 1. Data: 2003-08-20 06:29:42
    Temat: Faktora problem.
    Od: "Gienio" <e...@o...pl>

    Witam :-)
    Zdazyło mi się zagubic faktore vat i pominalem ja w numeracji i nie
    wykazalem w deklaracji vat-7.Jak wybrnac z tej sytuacji?

    --
    Gienio
    e...@o...pl

  • 2. Data: 2003-08-21 07:45:46
    Temat: Re: Faktora problem.
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Gienio" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam :-)
    > Zdazyło mi się zagubic faktore vat i pominalem ja w numeracji i nie
    > wykazalem w deklaracji vat-7.Jak wybrnac z tej sytuacji?
    -----------------------------
    Faktura sprzedaży zapewne ?
    Za jaki miesiąc ta Faktura ? jesłi za lipiec to jeszcze małe piwo .
    Jeśli wcześniejsze to odsteki , korekta deklaracji i czynny żal pismo
    wyajśniające przyczyne korekty.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-08-21 08:21:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, Wiola Pikorska wrote:

> [...]
    >+ Za jaki miesiąc ta Faktura ? jesłi za lipiec to jeszcze małe piwo .
    >+ Jeśli wcześniejsze to odsteki , korekta deklaracji i czynny żal pismo

    ...jeszcze bym do kompletu odbiorcu faktury wystawił "papier"
    w stylu: "w związku z popełnionym błędem zgłoszonym do US [tu
    nazwa/miejscowość] korektą deklaracji VAT [tu rok/miesiąc]
    w dniu [tu data z deklaracji] z wyjaśnieniami
    informuję że faktura numer [tu oznaczenie] została oznaczona
    błędnie powtórzonym numerem i nadaję jej oznaczenie [tu oznaczenie
    np z dopisaną literą "A"] Poświadczam że faktury XXX i XXXA
    zostały ujęte w korekcie deklaracji VAT-7".
    Zdaje się że takie wątki już były, tylko mi się szukać nie chce ;)
    A chodzi o to, żeby odbiorcy nie podważono odliczenia VAT !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-08-21 08:24:54
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > Witam :-)
    > Zdazyło mi się zagubic faktore vat i pominalem ja w numeracji i nie
    > wykazalem w deklaracji vat-7.Jak wybrnac z tej sytuacji?

    no wlasnie - co bedzie jak sprzedajacy zagubi fakture a kupujacy bedzie mial
    oryginal i normalnie w swiecie sobie odliczy vat i koszty, a potem kontrola
    u sprzedajacego oraz kupujacego wykaze oczywiscie, ze nie ma kopii. co
    wtedy? czy kupujacy ma duze problemy w zwiazku z tym? w sumie co go
    obchodzi, ze sprzedajacy nie umie upilnowac dokumentow?

    zdrowka, e.

  • 5. Data: 2003-08-21 08:36:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, eXOr wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wtedy? czy kupujacy ma duze problemy w zwiazku z tym? w sumie co go
    >+ obchodzi, ze sprzedajacy nie umie upilnowac dokumentow?

    Obchodzi o tyle, że nasze państwo postanowiło zwalić obowiązki
    "pilnowania" na obywateli. Wygląda to tak, że VAT jest własnością
    państwa a sprzedający pośrednikiem: jak nie ma kopii to państwo
    chce "swojego VATu" a ty możesz od pośrednika na drodze *cywilnej*
    dochodzić odszkodowania za to że posiał dokumenty :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-08-21 09:08:47
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    no ale, jezeli na tej fakturze znalazl sie naglowek
    "FAKTORA VAT", to nie ma problemu, bo to nie jest faktura...

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 7. Data: 2003-08-21 09:37:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, bromden wrote:

    >+ no ale, jezeli na tej fakturze znalazl sie naglowek
    >+ "FAKTORA VAT", to nie ma problemu, bo to nie jest faktura...

    1. może być, dla odbiorcy jeśli nie zwrócił uwagi :>
    2. słyszałeś o "błędach mniejszej wagi" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-08-22 16:16:02
    Temat: Re[2]: Faktora problem.
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 21 sierpnia 2003 o godzinie (10:36:54) napisano:
> [...]

    GSn> chce "swojego VATu" a ty możesz od pośrednika na drodze *cywilnej*
    GSn> dochodzić odszkodowania za to że posiał dokumenty :[

    To ja tylkoz zaserwuje dwa wyroki NSA:

    1) I SA/Ka 2292/98
    "Zachowanie przez sprzedawcę kopii faktury nie ma znaczenia z punktu
    widzenia dopuszczalności odliczenia podatku przez nabywcę towaru lub
    usług, jeżeli sprzedawca w deklaracji dla podatku od towarów i usług
    uwzględnił wykazaną w fakturze sprzedaż i należny podatek. Sytuacja
    prawna nabywcy towarów lub usług, posiadającego oryginał faktury nie
    potwierdzony kopią u wystawcy, który nie uwzględnił w deklaracji
    podatku od towarów i usług wykazanej w fakturze sprzedaży i należnego
    podatku, jest podobna do tej, w jakiej znajduje sie np. posiadacz
    czeku bez pokrycia. Ochrona dobrej wiary wymaga podstawy ustawowej, a
    takiej podstawy w ustawie z 1993 r. o VAT brak."

    2) I SA/Lu 1655/98
    "Zgodnie z art. 35 ust. 4 pkt 2 ww rozporządzenia (...) w sprawie
    wykonania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym (...) w przypadku, gdy nabywca posiada faktury nie
    potwierdzone kopią u sprzedawcy, to nie stanowią one podstawy do
    obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu
    podatku naliczonego.
    Podatek nie uiszczony obciąża nabywcę, choćby działał on w dobrej
    wierze, co nie stoi na przeszkodzie w dochodzeniu przez niego
    odszkodowania od zbywcy za poniesioną szkodę. Ryzyko wyboru
    niewłaściwego, w tym nieuczciwego kontrahenta, obciąża nabywcę towarów
    lub usług."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 9. Data: 2003-08-26 14:55:04
    Temat: Re: Re[2]: Faktora problem.
    Od: "eXOr" <e...@N...o2.pl>

> [...]
    > czeku bez pokrycia. Ochrona dobrej wiary wymaga podstawy ustawowej, a
    > takiej podstawy w ustawie z 1993 r. o VAT brak."

    nie rozumiem tego.

> [...]
    > odszkodowania od zbywcy za poniesioną szkodę. Ryzyko wyboru
    > niewłaściwego, w tym nieuczciwego kontrahenta, obciąża nabywcę towarów

    z tego wynika, ze jednak mam problem jak sprzedawca wyrzuci fakture.

    pozdro, e.