  • 1. Data: 2003-08-19 21:39:10
    Temat: zakup auta do firmy na kredyt a rozliczenia podatkowe
    Od: "K" <p...@n...pl>

    Jak rozlicza sie podatkowo zakup na kredyt do firmy auta osobowego (bez
    kratki)?
    Czy pierwsza wplate (20% wartosci) mozna wliczyc w koszty jednorazowo, a w
    kolejnych miesiacach kolejne raty?
    BTW czy sa jakies szanse na odliczenie VAT-u?
    --
    pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2003-08-20 07:25:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik K napisał:

    > Jak rozlicza sie podatkowo zakup na kredyt do firmy auta osobowego (bez
    > kratki)?
    Tak samo jak kupionego za gotówkę, tylko odsetki, ale te ZAPŁACONE, są
    dodatkowym kosztem.

    > Czy pierwsza wplate (20% wartosci) mozna wliczyc w koszty jednorazowo, a w
    > kolejnych miesiacach kolejne raty?
    Nie. Samochód kupiony na kredyt wprowadza sie do ewidencji środków
    trwałych w wartości brutto (tej z faktury/umowy) powiększonej o
    wszystkie wydatki poniesione przed przekazaniem samochodu do użytkowania
    (wszystko co musiałeś zapłacic zanim mogłeś samochodem wyjechać na
    ulicę) i amortyzuje miesięcznie, kwartalnie lub półrocznie wedle uznania
    (a może i rocznie tez? nie chce mi się odpalac ustawy :-) )
    Nowy samochód osobowy mozna amoryzować wyłacznie liniowo stawką 20%
    rocznie. To daje 1,(6)% kwoty odpisu miesięcznie i 5 lat amortyzacji.
    Samochód używany (tzn ktos go uzywał co najmniej 6 miesięcy zanim Ty go
    kupiłeś, jeżeli 6 miesięcy nowy stał w salonie to nie jest uzywany)
    amortyzuje się 30 miesięcy.

    Trzeba jednak pamiętac że jeżeli samochód kosztował więcej niż 20tys
    EURO to amortyzujemy tylko te 20tys EURO bez względu na to ile naprawde
    na samochód wydaliśmy.

    > BTW czy sa jakies szanse na odliczenie VAT-u?
    Dziś żadne.
    Ale jak sie razem pomodlimy to może kiedys przepisy się zmienią...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-20 18:41:53
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > Dziś żadne.
    > Ale jak sie razem pomodlimy to może kiedys przepisy się zmienią...

    a od ciezarowki z homologacja?
    pozdr
    bubaciu

  • 4. Data: 2003-08-21 07:04:28
    Od: "K" <p...@n...pl>

    "Maddy" napisała:
    > Tak samo jak kupionego za gotówkę, tylko odsetki, ale te ZAPŁACONE, są
    > dodatkowym kosztem.

    OK, dzieki.

> [...]
    > wszystkie wydatki poniesione przed przekazaniem samochodu do użytkowania
    > (wszystko co musiałeś zapłacic zanim mogłeś samochodem wyjechać na

    Czyli lacznie z ubezpieczeniem i kosztami rejestracji?

    > Dziś żadne.
    > Ale jak sie razem pomodlimy to może kiedys przepisy się zmienią...

    :)
    --
    pozdrawiam
    K.

  • 5. Data: 2003-08-21 07:20:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > :)

    A jaki był tekst modlitwy?
    :-)
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030820/e
    konomia/ekonomia_a_5.html

  • 6. Data: 2003-08-21 07:26:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, K wrote:

    >+ "Maddy" napisała:
    [...]
> [...]
    >+ > ulicę)
    >+
    >+ Czyli lacznie z ubezpieczeniem i kosztami rejestracji?

    Tak. IMHO mało: jeśli poniosłeś *jakikolwiek* wydatek przed
    wpisaniem do EŚT to również liczy się do wartości początkowej,
    czyli jeśli coś mogłoby być KUP (nie wejść do amortyzacji)
    a się pospieszysz i kupisz przed wpisem - to też będziesz
    rozliczał "powoli a dokładnie" :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)