  • 1. Data: 2003-02-21 21:21:15
    Temat: Faktura VAT
    Od: "arek" <a...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc szanownych grupowiczów

    Na jakiej podstawie prawnej upoważnia się osobę nie będącą właścicielem
    firmy lecz jej pracownikiem do podpisywania (otrzymywania) faktury VAT

    Dziękuję

  • 2. Data: 2003-02-21 22:04:37
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    Użytkownik "arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc szanownych grupowiczów
    >
    > Na jakiej podstawie prawnej upoważnia się osobę nie będącą właścicielem
    > firmy lecz jej pracownikiem do podpisywania (otrzymywania) faktury VAT
    >
    > Dziękuję

    A ja nie wiem czy jest jakiś paragraf, który opisuje jak upoważnić osobę do
    odbioru i wystawiania faktur. Z tego co wiem to w ustawie jest napisane, że
    na fakturze powinny być "czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i
    otrzymania faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób."
    Agata

  • 3. Data: 2003-02-21 23:56:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Agata" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na fakturze powinny być "czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia
    > otrzymania faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób."

    Może kodeks cywilny?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-02-22 10:56:42
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na jakiej podstawie prawnej upoważnia się osobę nie będącą właścicielem
    > firmy lecz jej pracownikiem do podpisywania (otrzymywania) faktury VAT

    kodeks cywilny,
    dział VI - połnomocnictwo
    od art 95 do art 109

  • 5. Data: 2003-02-22 11:43:47
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    > kodeks cywilny,
    > dział VI - połnomocnictwo
    > od art 95 do art 109

    Art. 99. § 1. Jeżeli do ważności czynności prawnej potrzebna jest szczególna
    forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być udzielone w tej
    samej formie.

    § 2. Pełnomocnictwo ogólne powinno być pod rygorem nieważności udzielone na
    piśmie.

    Może to...

    Agata

  • 6. Data: 2003-02-22 12:00:03
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    tej
    > samej formie.
    >
    > § 2. Pełnomocnictwo ogólne powinno być pod rygorem nieważności udzielone

    jedynie do wystawiania faktur? nie trzeba zadnej szczegolnej, ani pisemnej
    nawet.

  • 7. Data: 2003-02-22 12:00:05
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    tej
    > samej formie.
    >
    > § 2. Pełnomocnictwo ogólne powinno być pod rygorem nieważności udzielone

    Zaraz sie okaze, ze wszyscy podpisujacy faktury powinni miec nie dosc, ze
    pisemne pelnomocnictwo, to jeszcze notarialnie poświadczone.

    Karol

  • 8. Data: 2003-02-22 13:00:45
    Od: "Patmir" <p...@i...pl>

  • 9. Data: 2003-02-22 13:11:40
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zaraz sie okaze, ze wszyscy podpisujacy faktury powinni miec nie dosc, ze
    > pisemne pelnomocnictwo, to jeszcze notarialnie poświadczone.

    Bo wykradasz!
    Kołodko mógłby się obłowić!
    Np pełnomocnictwo ważne jednorazowo: znaczek skarbowy za 10 zł
    Ale bezterminowo, abonament miesięczny 1000 złotych +VAT od każdego upoważnionego...
    :-(

  • 10. Data: 2003-02-22 14:48:59
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Kołodko mógłby się obłowić!
    > Np pełnomocnictwo ważne jednorazowo: znaczek skarbowy za 10 zł
    > Ale bezterminowo, abonament miesięczny 1000 złotych +VAT od każdego
    > upoważnionego...

    umocowanego :)