  • 1. Data: 2003-02-22 09:55:17
    Temat: Skradziony samochod
    Od: "Markuss" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam problem i potrzebuje fachowej porady!
    Niedawno skradziono mi samochod, ktory zakupiony byl na firme i pytanie
    brzmi:
    - co z Vatem??? Nalezy oddac do US??

    Bede wdzieczny za wszelkie rady i zrodla!!!
    Markuss

  • 2. Data: 2003-02-22 10:46:56
    Temat: Re: Skradziony samochod
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Markuss chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Mam problem i potrzebuje fachowej porady!
    > Niedawno skradziono mi samochod, ktory zakupiony byl na firme i pytanie
    > brzmi:
    > - co z Vatem??? Nalezy oddac do US??

    Cytuję to co znalazłem
    Na wstępie omówię straty w pojazdach będących środkami trwałymi bądź
    wyposażeniem. Należy pamiętać, iż okresem rozliczeniowym w podatku VAT
    jest miesiąc. Oceny związku ze sprzedażą opodatkowaną, zwolnioną czy też
    nieopodatkowaną dokonuje się w ramach owego miesiąca. Późniejsza zmiana
    przeznaczenia czy sposobu używania środków trwałych bądź wyposażenia nie
    wpływa zasadniczo na prawo do odliczenia VAT naliczonego. Jeżeli więc
    podatnik wykorzystywał dany samochód przy wykonywaniu czynności
    opodatkowanych, a następnie go utracił i otrzymał w związku z tym
    odszkodowanie, to nie ma on obowiązku dokonywania korekty podatku
    naliczonego i złożonej wcześniej deklaracji VAT-7.

    Nieco odmiennie będzie przedstawiała się sytuacja w przypadku, gdy pojazd
    zaliczony do środków trwałych lub wyposażenia został utracony jeszcze
    przed dokonaniem odliczenia VAT zapłaconego przy jego zakupie. Wówczas, w
    zależności od sytuacji, VAT naliczony należy zakwalifikować jako VAT
    związany ze sprzedażą opodatkowaną i nie podlegającą opodatkowaniu lub
    jako VAT naliczony związany tylko ze sprzedaży nie podlegającą VAT. W
    pierwszym przypadku zastosowanie znajdą zasady proporcjonalnego
    odliczania VAT przewidziane w art. 20 ustawy o VAT.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-02-22 11:40:45
    Od: "Markuss" <m...@p...onet.pl>

    Dziekuje serdecznie za podpowiedz, mam tylko jeszcze pytanie co zrobic w
    wypadku gdy samochod nie byl ubezpieczony, w zwiazku z czym nie nalezy sie
    zadne odszkodowanie??

  • 4. Data: 2003-02-22 13:31:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    > Dziekuje serdecznie za podpowiedz, mam tylko jeszcze pytanie co zrobic
    > wypadku gdy samochod nie byl ubezpieczony, w zwiazku z czym nie nalezy

    No to ładnie zaszalałeś:-))
    Poszukam,może coś jeszcze znajdę.

  • 5. Data: 2003-02-22 18:20:40
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > sie
    >
    > No to ładnie zaszalałeś:-))
    > Poszukam,może coś jeszcze znajdę.

    IMHO bedziesz mial KUP.

    Karol

  • 6. Data: 2003-02-22 18:28:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 22-02-2003 19:20, Użytkownik Karol napisał:
    > Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO bedziesz mial KUP.

    To zdecydowanie tylko Twoja i zdecydowanie skromna opinia.

    Gdzies ci sie zapodział art. Art. 23. ust.1 pkt 38 UPDOF:
    "Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: [...]

    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz
    kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie były objęte
    ubezpieczeniem dobrowolnym,[...]"

    To tyle jeżeli chodzi o KUP.

    Naprawdę warto sprawdzić co NIE JEST KUP z mocy ustawy zanim się zacznie
    IMHOwać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-02-22 18:32:18
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczeniem dobrowolnym,[...]"
    >
    > To tyle jeżeli chodzi o KUP.
    >
    > Naprawdę warto sprawdzić co NIE JEST KUP z mocy ustawy zanim się zacznie

    Na szczescie bylas na posterunku.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-02-22 18:36:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 22-02-2003 19:32, Użytkownik Karol napisał:

    > Na szczescie bylas na posterunku.

    Nie zawsze jestem więc może lepiej powstrzymać sie od pochopnych opinii,
    bo ktoś może miec dzięki Twoim radom spore kłopoty.

    Chyba że jestes przekonany że nikt Cię na poważnie nie weźmie. Ale w
    takim razie po co pisać?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-02-22 18:55:40
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > bo ktoś może miec dzięki Twoim radom spore kłopoty.
    >
    > Chyba że jestes przekonany że nikt Cię na poważnie nie weźmie. Ale w

    Dlatego tez coraz rzadziej pisuje.
    Zbyt silna konkurencja.
    Za cienki jestem, zeby podskoczyc mistrzom.

    Karol

  • 10. Data: 2003-02-22 20:24:42
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > pierwszym przypadku zastosowanie znajdą zasady proporcjonalnego
    > odliczania VAT przewidziane w art. 20 ustawy o VAT.

    Chyba czegoś nie rozumiem, wyglada to na cytowanie normalnych przepisów
    - tak postępujemy zawsze przy jakichkolwiek zakupach. Gdzie jest ta
    wyjątkowośc sytuacji kradzieży samochodu przed rozliczeniem podatku
    naliczonego? Co zmienia fakt kradzieży samochodu w tym samym miesiącu,
    w którym go zakupiono? Ewentualnie szukałbym podstawy do niemożności
    odliczenia VAT-u gdyż środek trwały faktycznie nie posłużył do
    osiagnięcia przychodów. I jeżeli tak jest, to co z VAT-em naliczonym?
    KUP czy nie KUP? Co prawda ja nie widze takiego problemu.
    WitoldG.