  • 1. Data: 2009-05-19 08:26:47
    Temat: Faktura VAT UE a podatek
    Od: "wroo" <a...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie - bo kłóciłem się ostatnio z moim kolegą na temat płacenia VATu za
    FV UE.

    Kupuję towar w Wielkiej Brytanii i sprzedaję go w Polsce. Obie strony są
    płatnikami VAT UE wiec FV dostaję jakoby netto.

    I teraz punkt sporu:

    Ja płacę VAT od całości FV niezależnie od tego co sprzedam. Mój kolega mówi że
    Vat odprowadza się tylko od sprzedanej części a nie od całości FV.

    Jak to wg Was wygląda?

    pzdr
    wroo

  • 2. Data: 2009-05-19 08:49:48
    Temat: Re: Faktura VAT UE a podatek
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    wroo pisze:
> [...]
    >
    > Kupuję towar w Wielkiej Brytanii i sprzedaję go w Polsce. Obie strony
    > są płatnikami VAT UE wiec FV dostaję jakoby netto.

    Jakoby - tzn na fakturze z WB nie pisze jaką zastosowano stawkę???

    > I teraz punkt sporu:
    >
    > Ja płacę VAT od całości FV niezależnie od tego co sprzedam.

    Płacisz? Tzn. oddajesz do US kwotę wyliczoną na fakturze wewnętrznej?
    A po co? Czy od tego towaru który kupujesz nie przysługuje odliczenie VAT?

    Mój
    > kolega mówi że Vat odprowadza się tylko od sprzedanej części a nie od
    > całości FV.

    A kolega to może prowadzi skład celny??

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2009-05-19 09:01:28
    Od: a...@o...pl

    > Jakoby - tzn na fakturze z WB nie pisze jaką zastosowano stawkę???

    TAX 0%

    > Płacisz? Tzn. oddajesz do US kwotę wyliczoną na fakturze wewnętrznej?
    > A po co? Czy od tego towaru który kupujesz nie przysługuje odliczenie VAT?

    Nie do końca rozumiem o co pytasz..

  • 4. Data: 2009-05-19 09:19:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    a...@o...pl pisze:

    > TAX 0%

    Aha, znaczy chciałeś napisać że masz fakturę ze stawką VAT "jakoby" 0%.

    Ja sie nie znam ale pewnie Gotfryd będzie wiedział - jak sie traktuje w
    matematyce wartości "jakoby zerowe"?
    Gotfrydzie, objaśnij!!!

    > Nie do końca rozumiem o co pytasz..

    A co zrozumiałeś ("nie do końca" sugeruje że coś tam świta)
    Niestety, nie potrafiłam ująć mojego pytania prościej.

    No to po zostaje jedna z klasycznych diagnoz - albo on powiedział coś
    innego, nie zrozumiałeś i przekręciłeś albo kolega ma duuży problem
    tylko jeszcze o tym nie wie.

    ps. tak, czepiam się słów, w podatkach każdy przecinek i każde "i" ma
    znaczenie

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2009-05-19 09:27:41
    Od: a...@o...pl

    To jeszcze raz:

    zarówno sprzedający jak i kupujący mają VAT UE.

    Na fakturze TAX 0%

    Ja płacę na koniec miesiąca VAT od całości FV.

    Mój kolega mówi że VAT płacę tylko od sprzedanego towaru z tej FV.

  • 6. Data: 2009-05-19 10:05:01
    Od: aw <w...@w...pl>

    a...@o...pl pisze:
    > To jeszcze raz:
    >
    > zarówno sprzedający jak i kupujący mają VAT UE.
    >
    > Na fakturze TAX 0%

    Wydaje mnie się, że chyba zrozumiałem o co tu chodzi
    ----------------
    > Ja płacę na koniec miesiąca VAT od całości FV.
    Czyli płaci VAT liczony od faktury którą otrzymał (a gdzie wewnętrzna?)

    > Mój kolega mówi że VAT płacę tylko od sprzedanego towaru z tej FV.

    A tu, że tylko od towaru który zdążył sprzedać (z tego co przyszło z
    tamtą fakturą).
    Jednym słowem groch z kapustą.

  • 7. Data: 2009-05-19 10:10:46
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > Czyli płaci VAT liczony od faktury którą otrzymał (a gdzie wewnętrzna?)

    > A tu, że tylko od towaru który zdążył sprzedać (z tego co przyszło z

    Może pytanie jest źle zadane:

    Czy podatek od faktury UE który mam odprowadzić do US powinien być zapłacony:
    od razu w całości?
    tylko od tego co na koniec danego miesiąca udało mi się z tej FV sprzedać.

    Przykład:
    Faktura na 10.000 funtów (powiedzmy 20 komputerów po 500 funtów). Sprzedałem
    tylko 5 komputerów w danym miesiącu. Czy płacę do US podatek od całości Faktury
    czy tylko od tej części za 5 komputerów które udało mi się sprzedać.

  • 8. Data: 2009-05-19 10:37:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    a...@o...pl pisze:
> [...]

    Jak to mawiali starozytni Rzymianie - masz rację... wydaje Ci się...

    > Może pytanie jest źle zadane:

    Oczywiście. Ale ponieważ jestem wredna, ruda i piegowata, zamiast ci na
    tacy podać rozwiązanie, próbuje Cię zmusić do myślenia.

> [...]
    > czy tylko od tej części za 5 komputerów które udało mi się sprzedać.

    Płacisz do US kwotę która wynika z deklaracji VAT7.

    Po raz kolejny - naprawdę _płacisz_ VAT od zakupów z UE? Sprzedajesz te
    komputery zwolnione z VATu czy co?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2009-05-19 11:12:55
    Od: a...@o...pl

> [...]
    >

    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Widze, że na forum niewiele się zmieniło :)

    pzdr.

  • 10. Data: 2009-05-19 11:32:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wroo wrote:

    > Ja płacę VAT od całości FV niezależnie od tego co sprzedam.

    Mógłbyś opisać dokładniej "jak płacisz", bo podobnie jak inni
    mam wrażenie, że coś tłumaczysz nie tak.
    Rozlicza ten VAT ktoś i tak Ci wytłumaczył czy robisz to sam
    po omacku?