  • 1. Data: 2004-09-21 14:03:12
    Temat: Faktura VAT bez NIP
    Od: "Red" <a...@s...net>

    Witam,

    Czy mozna wystawić fakture VAT osobie fizycznej ktora
    nie posiada numeru NIP ?
    I co wpisac w miejsce NIPu ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-21 14:04:38
    Temat: Re: Faktura VAT bez NIP
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <a...@s...net> napisal(a):
    > Czy mozna wystawić fakture VAT osobie fizycznej ktora
    > nie posiada numeru NIP ?

    Tak.

    > I co wpisac w miejsce NIPu ?

    Nic.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-09-21 14:17:12
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Uzyttkownik Samotnik <s...@s...eu.org> w poscie

    > A jezeli numeru NIC rowniez nie posiada ???

    ROTFL :P

  • 4. Data: 2004-09-21 14:17:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    news:cipcdm$duh$2@atlantis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > Nic.

    A jezeli numeru NIC rowniez nie posiada ???

    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 5. Data: 2004-09-21 14:22:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Red,

    > Czy mozna wystawić fakture VAT osobie fizycznej ktora
    > nie posiada numeru NIP ?

    Tak.

    > I co wpisac w miejsce NIPu ?

    Nic.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2004-09-21 15:52:58
    Od: "Red" <a...@s...net>

    > Tak.

    > Nic.

    Bardzo dziekuje za informacje.

  • 7. Data: 2004-09-21 19:13:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, Samotnik wrote:

    >+ <a...@s...net> napisal(a):
    >+ > Czy mozna wystawić fakture VAT osobie fizycznej ktora
    >+ > nie posiada numeru NIP ?
    >+
    >+ Tak.

    Zgoda.

    >+ > I co wpisac w miejsce NIPu ?
    >+
    >+ Nic.

    Można. Ale wtedy jest to faktura "bez NIP".

    A IMO to nie znaczy że nie można wystawić faktury "z NIP", mimo
    że podatnik nie ma NIPu :) jako że AFAIK PESEL (dla OF, dla
    "innych instytucji i osób prawnych" jest to REGON) pełni rolę
    "numeru zastępczego".
    Mam na myśli przypadki kiedy "oznaczenie faktury" może być
    istotne - nie wiem czy takie przypadki w obecnym stanie prawnym
    jeszcze występują, ale pogdybajmy... :)

    Jest wyrok NSA że nabyty w ramach współwłasności małżeńskiej
    ST, nabyty przez *małżonka* ale przeznaczony przez prowadzącego
    DG do DG - uprawnia do odliczenia VAT ? A co najmniej (bo
    głowy nie dam :)) - nabyty przez OBU małżonków ?
    Co najmniej jeden - jest.
    Ale taka faktura... musi mieć NIP(y) :)

    Oczywiście nie polecam :] (chyba że ktoś chce walczyć z US :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-09-22 08:38:05
    Od: "Red" <a...@s...net>

    > Tak.

    > Nic.

    Jeszcze jedno,
    Czy osoba ktorej wystawiam fakture musi byc pelnoletnia ?