  • 1. Data: 2007-01-05 18:12:55
    Temat: Faktura kompensujaca
    Od: "betasap" <b...@g...com>

    Witam,

    nastepujaca sytuacja firma x wystawila mi fakt vat na kwote 1000 zl

    ja wystawiam im fakture na 2000 zl - jak to rozliczyc kompensata czy

    1) wystawic 1 fat komp na kwote 1000 zl i druga za uslugi na 1000

    2) wystawic jedna fakt kompenujaca na kwote 2000 - ale jak w takim
    przypadku mam wiedziec, ze 1000 zl to kompensata ?

    z gory dzieki za wszelkie odpowiedzi;
    pozdr

  • 2. Data: 2007-01-07 22:07:12
    Temat: Re: Faktura kompensujaca
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:1168020775.674076.135340@s34g2000cwa.googlegro
    ups.com>
    betasap <b...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > 2) wystawic jedna fakt kompenujaca na kwote 2000 - ale jak w takim
    > przypadku mam wiedziec, ze 1000 zl to kompensata ?

    Najprościej wystawić im normalną fakturę na to, na co miałeś wystawić (z
    kwotą 2000 zł) i dodatkowo wysłać pisemko z informacją o kompensacie z
    prośbą o podpisanie i odesłanie kopii.

    Informujemy, iż dnia tego i śmego dokonaliśmy kompensaty wzajemnych
    należności na kwotę 1000 zł na podstawie faktur:

    firma Twoja - faktura nr Twoja/2006 na kwotę 1000 zł (rozliczana częściowo)
    firma "x" - faktura nr x/2006 na kwotę 1000 zł

    Po kompensacie pozostaje kwota 1000 zł z faktury nr: Twoja/2006 jako nasza
    należność.
    Prosimy o zgodne księgowanie"

    Czy coś w tym stylu :)

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-01-08 07:41:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 05 Jan 2007 10:12:55 -0800, betasap napisał(a):

> [...]
    >
    > 2) wystawic jedna fakt kompenujaca na kwote 2000 - ale jak w takim
    > przypadku mam wiedziec, ze 1000 zl to kompensata ?

    Określenie sposobu płatności nie jest niezbędnym elementem faktury. Więc
    zrób tak jak napisał Nixe albo po prostu wystaw normalną fakturę i napisz
    na niej: "sposób płatności - 1000 zł kompensata z fakturą nr xxx z dn.
    xx.xx.xx, 1000 zł przelewem do dnia xx.xx.xx"