  • 1. Data: 2006-11-06 19:40:07
    Temat: Faktura korygująca - jak księgować?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    W mojej mikro działalności jakoś do tej pory nie spotkałem się z
    fakturami korygującymi, aż w tym miesiącu przyjdzie mi się zmierzyć z dwoma.

    1. W roku 2005 kupiłem urządzenie wykorzystywane w działalności (zakup
    zaksięgowany w KPiR jako "pozostałe wydatki"). Urządzenie padło, naprawa
    nieopłacalna i w tym miesiącu dostałem fakturę korygującą. Jak to
    zaksięgować w KPiR i ewidencji VAT?

    2. W czerwcu 2006 sprzedałem urządzenie, które z pewnych względów klient
    zwrócił i przyjdzie mi wystawić w tym miesiącu fakturę korygującą. Tu
    podobne pytanie: jak (czy też może właściwie: kiedy) zaksięgować to w
    KPiR i ewidencji VAT?

    Maciek
    KPiR, VAT

  • 2. Data: 2006-11-09 18:59:28
    Temat: Re: Faktura korygująca - jak księgować?
    Od: c...@g...com

    Maciek napisał(a):
> [...]
    > zwrócił i przyjdzie mi wystawić w tym miesiącu fakturę korygującą. Tu
    > podobne pytanie: jak (czy też może właściwie: kiedy) zaksięgować to w

    ad1. W kol 14 na czerwono wpisujesz wartość FVkorekty. VAT też na
    czerwono.
    > KPiR, VAT

    ad.2 To samo; w kolumnie przychodów na czerwono księgujesz swoją FV
    i w ewidencji VAT też . Pamiętaj o podpisie FV kor. przez klienta z
    datą otrzymania FV kor. gdyż świadczy to o uznaniu przez niego
    zwrotu a Ty możesz pomniejszyć zapłacony wcześniej VAT. Księgujesz
    z datą otrzymania FV kor przez klienta.
    Jeżeli FV przyjdzie pocztą np 3 grudnia a podpisana była np 29
    liatopad to księgujesz ją w grudniu i dopinasz kopertę.

    Gir

  • 3. Data: 2006-11-09 20:30:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    c...@g...com napisał(a):
    > ad1. W kol 14 na czerwono wpisujesz wartość FVkorekty. VAT też na
    > czerwono.
    Dzięki za pomoc. Czyli traktuję to jak zwykłą fakturę, księguję w
    miesiącu otrzymania?

> [...]
    > Jeżeli FV przyjdzie pocztą np 3 grudnia a podpisana była np 29
    > liatopad to księgujesz ją w grudniu i dopinasz kopertę.
    Spotkałem się z jakąś opinią, że powinienem VAT księgować w miesiącu, w
    którym zaksięgowany był korygowany dokument i następnie korygować
    deklarację VAT - czy to jakieś brednie, czy może tak się kiedyś robiło,
    ale zmieniły się przepisy, czy jeszcze coś innego?

    Maciek

  • 4. Data: 2006-11-10 08:07:22
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > deklarację VAT - czy to jakieś brednie, czy może tak się kiedyś robiło,
    > ale zmieniły się przepisy, czy jeszcze coś innego?

    Brednie
    Zdarzają mi się korekty faktur sprzed kilku lat (przeceny, albo zwroty).
    Jakbym zaczął poprawiać np. dwuletnie deklaracje... brrr. Do tego mozliwy
    byłby efekt domino. Jedna duza faktura korekta mogła by wymagać poprawienia
    kilku miesiecy. A jak u kogoś takie zwroty a nagminne? Poprawianie
    poprawianych -enty raz deklaracji?
    Arek

  • 5. Data: 2006-11-10 08:30:31
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    >ad1. W kol 14 na czerwono wpisujesz wartość FVkorekty. VAT też na
    >czerwono.

    No abo z minusem
> [...]

    >Jeżeli FV przyjdzie pocztą np 3 grudnia a podpisana była np 29
    >liatopad to księgujesz ją w grudniu i dopinasz kopertę.

    EEE a o czym świadczy ta koperta że zapytam? Przecież nie o dacie wpływu.
    Jesli juz wogóle na niej jest pieczątka, co ostatnio jest coraz żadsze, do
    tego czytelna co tez nie jest takie oczywiste świadczy to o tym, że to co
    było w kopercie (tak naprawdę niewiadomo co) zostało ostemplowane na poczcie
    danego dnia. Nie swiadczy to ani o dacie wrzucenia do skrzynki (nadania) a
    już tymbardziej o dacie wpływu, która to jest decydujaca. Wiec po co to
    trzymać?

    >Gir

    Arek