  • 1. Data: 2006-11-06 15:50:40
    Temat: sprzedaż złota na allegro
    Od: s...@o...pl

    podatnik NIE prowadzący DG planuje sprzedaż dużej ilości złota (stara
    biżuteria, pamiatki rodzinne) na allegro.pl

    Czy musi zapłacić jakiekolwiek podatki oprócz 1% lub 2% PCC?
    Mógłby na 2 tygodnie "odwiesić" (wznowić) prowadzoną kiedyś DG i po kłopocie.

    Interesuje mnie jakie podatki w ogóle się pojawią. Oby nie dochodowy i nie VAT
    bo ten PCC to jeszcze bym odżałował, ale na vat-y i pdof szkoda mi pieniędzy

    Czy różnice robi czy sprzedaję 60 gram (cena 1800zł) czy 6.000 gram i za te
    sześć kilogramów kasuję np. 180.000zł?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2006-11-06 16:59:08
    Temat: Re: sprzeda? z?ota na allegro
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 16:50:40 <s...@o...pl> napisał(a):

    > podatnik NIE prowadzący DG planuje sprzedaż dużej ilości złota (stara
    > biżuteria, pamiatki rodzinne) na allegro.pl

    do sprzedaży złota musisz być co najmniej VATowcem.

  • 3. Data: 2006-11-06 17:08:19
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    t wrote:

    > do sprzedaży złota musisz być co najmniej VATowcem.

    A jak masz to złoto prywatnie, nie masz działalności,
    to nie wolno ci go sprzedać?

    --
    Tlen:stachobywatelpl GG:1811474 http://stachlewski.info

  • 4. Data: 2006-11-06 17:57:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 18:08:19 Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):

    > A jak masz to złoto prywatnie, nie masz działalności,
    > to nie wolno ci go sprzedać?

    Działaność gospodarcza w rozumieniu usatwy o VAT to trochę co innego
    niż "regularna" działalność. Nie jestem pewien czy jednorazowa sprzedaż
    zmusza do VAT ale z ilości tego złota wychodzi że to będzie regularne.

    Z Ustawy o VAT:

    okolice Art 15:
    "
    Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów,
    handlowców
    lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz
    rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również
    wówczas,
    gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących
    na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność
    gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu
    towarów
    lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów
    zarobkowych.
    "

    Okolice Art. 113:
    "
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i
    usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której
    podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    1) dokonujących dostaw:
    a) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali
    "
    Zowlnienia o których tu mowa to zwolnienie podmiotowe.

    Warto też zauważyć że przy sprzedaży złota za 180000 o których była mowa
    tak czy siak VAT by się kłaniał.

  • 5. Data: 2006-11-06 18:14:57
    Od: "wrr" <...@v...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 06-11-2006 o 18:08:19 Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):
    > Warto też zauważyć że przy sprzedaży złota za 180000 o których była mowa
    > tak czy siak VAT by się kłaniał.

    Czy jeśli ktoś ma rodowe złoto, po ojcu kolekcjonerze numizmatów czy babci
    elegantce, to będzie musiał płacić VAT i wypełniać deklaracje, chcąc to
    spieniężyć u najbliższego jubilera, handlarza starociami ?
    Czy sprzedawcy
    http://www.allegro.pl/378_monety_zlote.html?id=378&v
    iew=gtext&order=pd&change_view=1 ,
    http://www.allegro.pl/search.php?string=z%C5%82oto&o
    rder=pd płacą VAT ?

  • 6. Data: 2006-11-06 18:20:01
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 19:14:57 wrr <...@v...pl> napisał(a):

    > Czy jeśli ktoś ma rodowe złoto, po ojcu kolekcjonerze numizmatów czy
    > babci elegantce, to będzie musiał płacić VAT i wypełniać deklaracje,
    > chcąc to spieniężyć u najbliższego jubilera, handlarza starociami ?

    Nie mam pojęcia ani nie siedzę w temacie - podałem tylko trop :)
    Ale pewnie zaraz ktoś wyjaśni sprawę

  • 7. Data: 2006-11-06 18:26:13
    Temat: Re: sprzedaÂż zÂłota na allegro
    Od: s...@o...pl

    no dobra, sprzedaję na allegro złoto, załóżmy że jeszcze dziś wpłynie duża
    kwota na konto bankowe, powiedzmy np. pierwsza partia sprzedana za 50.000zł
    a ja na drugi dzień polecę do urzędu skarbowego zarejestrować się jako płatnik
    podatku VAT - złamałem prawo, czy jeszcze nie? Do kiedy muszę zarejestrować
    się jako płatnik VAT? A jak zrobię to po fakcie, to co mi grozi? Sankcji
    w postaci braku prawa do odliczeń się nie boję, bo nie mam czego odliczyć.
    Zanim ktoś do mnie wpadnie z kontrolą zdążę wypełnić wszelkie deklaracje,
    wszelkie druki, czynne żale itp. sprawy.

    I czy ten VAT i inne podatki będa naliczane wg cen z aukcji czy wg cen rynkowych
    a jeśli tak, to jak urząd będzie mi udowadniał, że cena na rynku internetowym
    nie jest ceną rynkową?

    te złoto to pamiątki rodzinne, czy musze mieć jakieś potwierdzenie skąd pochodzą
    aby w razie czego nie zrobiono ze mnie wielbłąda? Problem, że ja nie mam żadnych
    rachunków pokwitowań itd. Babcia przed śmiercią powiedziała mi tu i tu leży to
    złoto, wolno ci je ruszyć dopiero gdy będziesz się chciał ożenić, wcześniej tego
    nie ruszaj, bo spotka cię nieszczęście. No i babcia zmarła sobie 14 lat temu, a
    od 14 lat złoto leżało sobie w szafie i czekało aż sobie o nim przypomnę...

    Historia jak z bajki i nie wiem, czy jakiś urząd się nie przyczepi.
    Gdyby chcieli od strony podatkowej, to już pozamiatane (podatki przedawnione),
    ale jeśli będą chcieli mi wmawiać ze ono pochodzi z lewego źródła, to co wtedy?
    Złoto ewidentnie jest stare, co widać "słychać" i czuć...

    pozdr
    Aleksander

  • 8. Data: 2006-11-06 18:42:32
    Od: "wrr" <...@v...pl>

    > Nie mam pojęcia ani nie siedzę w temacie - podałem tylko trop :)
    > Ale pewnie zaraz ktoś wyjaśni sprawę

    Sam jestem ciekaw
    180 tys, to jest wartość mikrokolecji monet, przez wielu kupowanych na
    "czarną godzinę" .
    "Głupie" polskie 11-letnie 15gram Au w monecie 200zł warte jest samochód :-)
    http://www.allegro.pl/item133366321_polska_200_zl_19
    95_konkurs_chopinowski_st_l_rrr.htmlCóż to za antyk?:-)

  • 9. Data: 2006-11-06 18:46:01
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 19:26:13 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > rynkowych
    > a jeśli tak, to jak urząd będzie mi udowadniał, że cena na rynku

    Oddajesz za darmo? Jeśli nie to działa swoboda zawierania umów i jeśli
    tylko
    kupujący nie jest podmiotem pozowiązanym z tobą wteyd możesz i za 1 grosz
    sprzedać

    > od 14 lat złoto leżało sobie w szafie i czekało aż sobie o nim
    > przypomnę...

    Kurde ide na przeszukanie piwnicy!!

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-11-06 19:09:07
    Temat: Re: sprzedaÂż zÂłota na allegro a VAT
    Od: "wrr" <...@v...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płatnik
    > podatku VAT - złamałem prawo, czy jeszcze nie? Do kiedy muszę

    Znalazłem takie cos:

    http://ehandel.pit.pl/pages/i/1167.php

    "14.Przedmioty ze złota i srebra a podatek VAT. Jeśłi sprzedam złote monety,
    łańcuszek, który posiadam ponad pół roku, a także łańcuszek srebrny, i cena
    nie przekroczy 1'000 zł, to czy muszę płacić podatek VAT i gdzieś to
    wykazać?
    Sprzedający przedmioty osobiste, nie zakupione w celu dalszej odsprzedaży,
    nigdy nie stanie się podatnikiem VAT (bez względu na okres ich posiadania).
    W opisanej sytuacji nie wystąpi obowiązek rozliczenia podatku dochodowego
    oraz PCC. Jeżeli jednak ww. przedmioty zostały zakupione w celu dalszej
    odsprzedaży, wówczas sprzedający staje się podatnikiem VAT bez prawa do
    zwolnienia podmiotowego (sprzedaż wyrobów z metali szlachetnych). W takim
    wypadku powinien się zarejestrować, składać deklaracje, rozliczyć VAT.
    Ewentualnym wyjściem jest skorzystanie ze zwolnienia związanego ze złotem
    inwestycyjnym (złoto w sztabkach o próbie min.995 oraz złote monety o próbie
    min.900, wybite po 1800r., będące kiedykolwiek obowiązującym środkiem
    płatniczym i sprzedawane po cenie nie przekraczającej 80% wartości rynkowej
    złota w monecie). Pomimo zwolnienia konieczne prowadzenie ewidencji
    sprzedaży zawierającą dane nabywców złota. Zwolnienie to nie dotyczy
    łańcuszków czy innych wyrobów jublireskich. Przedmioty ze srebra nie mogą
    korzystać z żadnego zwolnienia z VAT, wyjąwszy zwolnienie dotyczące towarów
    używanych, które nie dotyczy towarów handlowych.
    Kupiłem na Allegro srebrną cukiernicę w celu odsprzedaży (sprzedaż
    prywatna). Czy muszę zapłacić VAT?
    15.Przedmioty ze srebra nie mogą korzystać z żadnego zwolnienia z VAT,
    wyjąwszy zwolnienie dotyczące towarów używanych, które nie dotyczy towarów
    handlowych. Zatem już przed pierwszą sprzedażą srebrnego przedmiotu
    zakupionego w celu odsprzedaży trzeba się zarejestrować jako podatnik VAT i
    rozliczyć ten podatek, również w przypadku, gdy sprzedający nie jest
    przedsiębiorcą. "