  • 1. Data: 2004-07-14 21:49:59
    Temat: Faktura w PDF
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    W zwiazku z mozliwoscia wystawiania faktur bez podpisu odbiorcy i wystawcy,
    zrodzil mi sie taki dylemat. Czy jest mozliwe, aby klientowi przesylac kopie
    faktury mailem w PDFie? Jezeli klient chce - drukuje ja sobie, jezeli nie
    chce - nie drukuje. Czy jest to dopuszczalne?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-07-15 05:08:53
    Temat: Re: Faktura w PDF
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktury mailem w PDFie? Jezeli klient chce - drukuje ja sobie, jezeli nie
    > chce - nie drukuje. Czy jest to dopuszczalne?

    Generalnie tak.

    Co do tematu podpisów - przejrzyj grupę z ostatnich 2 miesięcy - będziesz
    miał wszystko wyjaśnione w kilku konwersacjach.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-07-15 07:15:33
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 7/15/2004 7:08 AM, Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:
    > Użytkownik "Marcin" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > wystawcy,

    > kopie

    > Generalnie tak.

    Z tym że należało by się chyba pobawić podpisem elektronicznym.
    Myślę, że w takim wypadku nawet nie musiał by to być pdf tylko coś
    bardziej strawnego dla komputerów (XML?) i wtedy można pójść na całość i
    księgować taką fakturę automatycznie.

  • 4. Data: 2004-07-15 07:20:22
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote:
    > Co do tematu podpisów - przejrzyj grupę z ostatnich 2 miesięcy - będziesz
    > miał wszystko wyjaśnione w kilku konwersacjach.

    No właśnie niezbyt wyjaśnione, bo te konwersacje się urywają bez
    jednoznacznych wniosków - jedni mówią tak, inni inaczej.

    Że niby ustawa o rachunkowości wymaga - to co z dotychczasowymi
    upoważnieniami do wystawiania faktur bez podpisu? Co z fakturami
    telekomunikacyjnymi specyficznie traktowanymi przez ustawę o VAT?
    One dotychczas pod ustawę o rachunkowości nie podpadały?

    P.

  • 5. Data: 2004-07-16 22:18:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2004, /sl wrote:

> [...]
    > + > Generalnie tak.
    > +
    > + Z tym że należało by się chyba pobawić podpisem elektronicznym.

    Moment - IMHO nie ta kategoria pytania.
    Dokument podpisany podpisem elektronicznym to jest dokument PODPISANY !
    Taki podpis ma *taką samą* moc co podpis "ręczny".
    Mowa o przepisach dopuszczających dokumenty NIEPODPISANE :)
    (a swoje stanowisko już wyrażałem)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2004-07-19 07:16:39
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 17-07-2004 00:18, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Taki podpis ma *taką samą* moc co podpis "ręczny".
    > Mowa o przepisach dopuszczających dokumenty NIEPODPISANE :)

    Masz rację, przy okazji dokument się podpisuje. Mi jednak chodziło
    raczej o zapewnienie poufności i integralności dokumentu oraz trochę
    lepszy dowód wysłania niż listing folderu "wysłane" (no tego podpis el.
    chyba nie zapewnia)

    --
    "Upojenie zmysłów ma się tak do miłości, jak sen do życia." (Novalis)

  • 7. Data: 2004-07-20 06:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2004, /sl wrote:
    [...]
> [...]
    > + zapewnienie poufności i integralności dokumentu oraz trochę lepszy dowód

    A to prawda. Ale usiłując szukać "pewności" (jakiej takiej, umówmy
    się) nadal najlepiej mieć wszystkie dokumenty podpisane przez cały zarząd
    kontrahenta :] - mi się wydaje iż chodziło o pytanie czy można wysłać
    (w postaci "do wydruku") tylko treść lub obraz faktury "papierowej"
    biorąc ryzyko wyparcia się jego otrzymania przez kontrahenta na siebie !
    IMHO... IMHO nigdzie w przepisach nie zapisano formy faktury.
    Wydaje mi się że może być zapisana na nośniku "kamień łupany" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-07-20 15:15:00
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Wydaje mi się że może być zapisana na nośniku "kamień łupany" :)

    Hmm, nie ma też w ustawie/rozporządzeniu o alfabecie i języku. Ciekawe jak
    kontroler skarbowy zareagowałby na fakturę w języku aramejskim pismem
    klinowym na tabliczce glinianej? ;) No, ewentualnie można dołączyć
    tłumaczenie :) A gdyby było na tabliczce glinianej po polsku? To tylko
    trzeba wywiercić otworki, żeby dało się wpiąć do segregatora.

    P.

  • 9. Data: 2004-07-20 15:39:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Paszczak wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >+ > Wydaje mi się że może być zapisana na nośniku "kamień łupany" :)
    >+
    >+ Hmm, nie ma też w ustawie/rozporządzeniu o alfabecie i języku.

    Ale jest w ustawie o języku polskim !
    Obowiązuje nas "całe prawo" :) i trzeba się pilnować żeby w syndrom
    trawniczka nie popaść :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-08-16 04:23:01
    Od: Kuba<x...@p...pl>

    Fakturę bez podpisu możesz wystawić nawet wbrew Ustawie o rachunkowości, bo
    prawo UE jest ponad prawem krajowym - tu: VI dyrektywa.
    Poza tym: Fakturę możesz posłać nawet mailem, bez PDF.
    Nie jest istotne, czy odbiorca ją zmodyfikuje od strony graficznej, a i PDF
    ochrony takiej nie daje. Istotne, że wystawca faktury rzeczywiście ją wystawił.
    A to US sprawdzi kontrolując konkretną fakturą wraz z jej oryginałem.

    -> http://usenet.pomocprawna.info