  • 1. Data: 2004-07-14 22:02:21
    Temat: Czy jest sens wystawiać fakturę VAT na kwotę 0 zł ?
    Od: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Może to dziwne pytanie, ale z jednym z moich klientów umówiłem się, że nie
    zapłaci mi za kolejny okres trwania pewnej usługi. Niby nie musze żadnego
    dokumentu wystawiać, jednak chciałbym aby istniał dokument stwierdzający
    trwanie usługi. Nie chcę jednak oczywiście płacić VATu i dochodowego z takiej
    faktury (która, co wynika z naszej umowy ustnej, nie będzie zapłacona). Czy
    jest więc sens wystawiać fakturę VAT na kwotę 0 zł? Czy tak wogóle można? A
    może jakąś fakturę pro forma?

    Pozdrawiam,
    MaciejK

  • 2. Data: 2004-07-14 22:16:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "MaciejK" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1781.0000110c.40f5ad6c@newsgate.onet.pl...
> [...]
    takiej
    > faktury (która, co wynika z naszej umowy ustnej, nie będzie zapłacona).

    I jak to się ma do art 8.1 pkt 2) ustawy VAT :-))))

  • 3. Data: 2004-07-15 05:07:36
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    Czy
    > jest więc sens wystawiać fakturę VAT na kwotę 0 zł?

    Faktury na 0zł nie możesz wystawić, bo nie będzie ona dokumentowała
    wykonanej usługi.
    Jeżeli natomiast usługa została wykonana, to powiawia się problem
    opodatkowania niedopłatnych świadczeń...
    ;-)

    Jeżeli usługa trwa nadal, to wystaw fakturę z rabatem 99% - np. na 10zł
    netto - usługa wykonana, faktura wystawiona, na podatek 2 zł chyba będzie
    Ciebie stać.
    :-)

    a od strony księgowej będziesz miał wszystko ok.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-07-15 07:19:51
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 7/15/2004 7:07 AM, Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:

> [...]
    >
    > takiej

    > Czy

    > Faktury na 0zł nie możesz wystawić, bo nie będzie ona dokumentowała

    ????

    > Jeżeli natomiast usługa została wykonana, to powiawia się problem
    > opodatkowania niedopłatnych świadczeń...

    Zgadza się

    > Jeżeli usługa trwa nadal, to wystaw fakturę z rabatem 99% - np. na 10zł
    > netto - usługa wykonana, faktura wystawiona, na podatek 2 zł chyba będzie
    > Ciebie stać.

    Nieodpłatne świadczenie znów się pojawia. 2 zł nie załatwia sprawy.

    > a od strony księgowej będziesz miał wszystko ok.

    ...a w podatkach dokładnie taką samą sytuację jak poprzednio

  • 5. Data: 2004-07-15 07:22:24
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote:
    > Jeżeli usługa trwa nadal, to wystaw fakturę z rabatem 99% - np. na 10zł
    > netto - usługa wykonana, faktura wystawiona, na podatek 2 zł chyba będzie
    > Ciebie stać.

    A czy spisanie jakiegoś protokołu, że w danym miesiącu usługa została
    wykonana niezgodnie z umową (lub nie została wykonana) nie wystarczyłoby?

    P.

  • 6. Data: 2004-07-15 07:45:20
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Czy jest więc sens wystawiać fakturę VAT na kwotę 0 zł?

    Kiedyś kupiłem (w erze) komórkę za 2 grosze.
    Wnioskuję stąd, że te 2 grosze były tylko po to,
    żeby fktura nie była na zero. Nie wiem czy można
    zrobić zerową fakturę, jeśli nie - napisz najmniejszą
    kwotę jaką się da.

    PawelZ
    -----------

  • 7. Data: 2004-07-15 08:23:06
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    MaciejK pisze:

> [...]
    > zapłacona). Czy jest więc sens wystawiać fakturę VAT na kwotę 0 zł?
    > Czy tak wogóle można? A może jakąś fakturę pro forma?

    Szukasz klopotow ?

    Jesli cos zle wykonales i chcesz w zwiazku z tym dac upust klientowi zrob to
    normalnie..
    A najprosciej daj mu miesiezcny termin i rabat przez 2 okresy..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-07-15 08:33:51
    Od: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>

    > Szukasz klopotow ?

    Nigdy w życiu !!! Nawet nie znam takiego słowa.

    > Jesli cos zle wykonales i chcesz w zwiazku z tym dac upust klientowi zrob to
    > normalnie..

    Nie chodzi o o złe wykonanie czegoś.

    > A najprosciej daj mu miesiezcny termin i rabat przez 2 okresy..

    Niby tak, ale ja mu nie chcę dawać całej reki. Chcę mu dać tylko palec: raz mi
    nie zapłaci - ja nie zbiednieję, a on się ucieszy. Być może gdyby chodziło o
    naprawienie jakiegoś mojego błędu to bym zrobił tak, jak radzisz. Ale jak już
    napisałem wcześniej nie chodzi tu o naprawienie spapranej roboty.

    Pozdrawiam,
    MaciejK

  • 9. Data: 2004-07-15 08:41:47
    Od: "MaciejK" <t...@p...onet.pl>

    > ????

    No tak, to w sumie jasne.

    > Zgadza się

    > Nieodpłatne świadczenie znów się pojawia. 2 zł nie załatwia sprawy.

    Czemu 2 zł nie załatwia sprawy? Istnieje tu jakieś ograniczenie? Mówiąc
    najprościej, czy nie mogę na fakturze wpisać pozycję RABAT=99%? I faktycznie
    wówczas zapłącić podatek od najniższej możliwej w tej sytuacji kwoty? Przeciez
    to nie będzie chyba żadne "wymigiwanie" się od płacenia podatku tylko sytuacja
    wynikła z ustaleń handlowych.

    > ...a w podatkach dokładnie taką samą sytuację jak poprzednio

    Czyli jaką? Dopytuję, bo zaintrygowało mnie bardzo Twoje chyba negatywne
    podejście do takiego rozwiązania.

    Pozdrawiam,
    MaciejK

  • 10. Data: 2004-07-15 08:46:23
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Nieodpłatne świadczenie znów się pojawia. 2 zł nie załatwia sprawy.

    Czemu nieodpłatne? Mam prawo dać klientowi rabat w dowolnej wysokości.
    Jeżeli na to mnie stać, jeżeli mam dobry humor, mogę mu sprzedać coś za 2
    zł - spójrz na telefonię komórkową.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński