  • 1. Data: 2006-12-01 08:44:59
    Temat: Faktura z końca miesiąca a 7 dni...
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Zakup dokonany pod koniec miesiąca, ale po fakturę się zgłaszam dopiero po
    paru dniach i otrzymuję ją już w nowym miesiącu. Jestem płatnikiem VAT...
    Jak to rozliczyć - wydaje mi się że w całości (VAT i dochodowy) w poprzednim
    miesiącu, ale wolałbym się upewnić... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 2. Data: 2006-12-01 09:22:27
    Temat: Re: Faktura z końca miesiąca a 7 dni...
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-12-2006 o 09:44:59 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak to rozliczyć - wydaje mi się że w całości (VAT i dochodowy) w
    > poprzednim
    > miesiącu, ale wolałbym się upewnić... :)

    Przy standardowej fakturze(niemedialnej itp) i przy memoriale VAT
    rozliczasz w okresie otrzymania
    fatury bądź kolejnym(chodzi miesiąc bądź kwartał).
    W dochodówce, jeśli też masz memoriał, to ogólnie mówiąc dla kosztów
    ogólnych w dacie wystawienia fakury
    lub jakiejkolwiej późniejszej w danym roku(niektórzy dla bezpieczeństwa
    też w dacie otrzymania wpisują,
    ale mi się to z chronologią nie zgadza i nigdy nie zgadzało).
    Dla kosztów powiązanych konkretnie z przychodami to pewnie w dacie takiej
    jak przychód(tutaj Gotfryd wywód
    zawsze robi ;) ),
    ale z kolei dla towarów i materiałów w kol. 10 w dacie ich otrzymania...
    uff.. :)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-01 21:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Dec 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Zakup dokonany pod koniec miesiąca, ale po fakturę się zgłaszam dopiero po
    > paru dniach i otrzymuję ją już w nowym miesiącu. Jestem płatnikiem VAT...

    Kiedyś był opisywany przypadek, kiedy US udowadniał podatnikowi że
    otrzymał f-rę później (ale zasady odliczania VAT były restrykcyjniesze
    i mogło bardziej zaboleć) i... udowodnił.
    Podatnik dostał f-rę poleconym - przekopali listę z poczty i wykazali
    że na pewno dostał ją w następnym miesiącu po wystawieniu :)
    Znaczy: "w miesiącu otrzymania".
    Bez sensu, bo to wbrew zasadom VAT (powinno być "z dniem powstania
    obowiązku podatkowego"), no ale jest jak jest.

    pzdr, Gotfryd