  • 1. Data: 2006-12-01 09:34:34
    Temat: Re: VAT kwartalny ale nie kasowy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > od stycznia chcę
    > rozliczać się kwartalnie, a potem robić wszytsko tak jak do tej
    > pory(ewidencje, obowiązek podatkowy, faktury)
    > z tym że w okresach kwartalnych - jedyna różnica to VAT-7K zamiast VAT-7.
    > Rezygnację z rozliczeń kwartalnych mogę zrobić po roku albo po
    > przekroczeniu 800k Euro na co się nie zanosi :)
    >
    > Czy są jakieś kruczki na które trzeba uważać(chodzi mi o inne różnice w
    > stosunku do rozliczeń miesięcznych
    > niż proweadzenie ewidencji kwartalnie i składanie VAT-7K)?
    >
    > Zaznaczam że chcę pozostać przy memoriale, metoda kasowa mnie nie

    Metoda kwartalna nie ma żadnych minusów. Ale jest to metoda dla tych co
    mają dość samodysccypliny aby nie "przejeść" pieniędzy przeznaczonych na
    zapłatę VAT-u, o co jest znacznie łatwiej niż przy metodzie miesięcznej.
    "Za trzy miesiące" wydaje się bardzo odległym terminem. I od razu
    zanaczam: nie wiem jeszcze jakie będą zmiany/nowe metody dla "małych" firm
    po nowelizacjach od 1 stycznia 2007. Miało sie bardzo dużo zmienić.

  • 2. Data: 2006-12-01 13:14:56
    Temat: PIT kwartalny w 2007, było [Re: VAT kwartalny ale nie kasowy]
    Od: t <r...@o...pl>

    Apropos kwartalności to sobie wypatrzyłem kwartalne zaliczki na PIT w 2007
    r.
    W połączeniu z doprecyzowaniem ujumowania kosztów w dacie wystawienia
    faktury lub innego dokumentu
    byoby to arcy-cudo :) Z teo co czytam z tej beczce miodu jest chyba łyżka
    dziegcigu
    - mianowicie zaliczka za ostatni kwartał musi być wpłącona do 20. grudnia
    w wysokości jak za kwartał poprzedni. Może to być broń obosieczna, w
    jednym roku daje zarobić, w drugim bije po kieszeni.
    Z tego co widzę nie ma innej możliwości płacenia kwartalnego - dobrze
    widzę?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-01 21:28:26
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: News:ekosva$kc5$...@o...futuro.pl,
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Było:

> [...]
    > przeznaczonych na zapłatę VAT-u, o co jest znacznie łatwiej niż przy
    > metodzie miesięcznej. "Za trzy miesiące" wydaje się bardzo odległym

    Wystarczy wpłacać na subkonto... w moim przypadku Żony ;-)

    > terminem. I od razu zanaczam: nie wiem jeszcze jakie będą zmiany/nowe
    > metody dla "małych" firm po nowelizacjach od 1 stycznia 2007. Miało
    > sie bardzo dużo zmienić.

    Czy można te propozycje już gdzieś przeczytać?

    http://www.popieramjow.pl/jow.php