  • 1. Data: 2006-11-30 21:42:37
    Temat: ksiegowanie polisy samochodowej
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    witam,jak powinno sie na temat ksiegować polisy ubezpieczeniowe zawarte na
    okres roku-od 11.2006 do 11.2007,jednorazowo się zapisuje w momencie zapłaty
    ,czy 1/12 w każdym miesiącu?bardzo prosze o podanie ujakiegoś odnośnika,bo
    google jakoś nie wystarczają:(
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-12-01 10:20:25
    Temat: Re: ksiegowanie polisy samochodowej
    Od: Wojciech Ratymirski <w...@r...net>

    brzoskwiinia napisał(a):
> [...]
    > ,czy 1/12 w każdym miesiącu?bardzo prosze o podanie ujakiegoś odnośnika,bo

    Zgodnie z zasadą memoriału koszty ujmuje się w okresie którego dotyczą.
    A co za tym idze część ubezpieczenia przypadającą na kolejny rok
    obrachunkowy należy uwzglęnić w kosztach tego kolejnego roku.
    Standardowo przez konta rozliczeń międzyokresowych kosztów.
    Tak samo w ujęciu podatkowym.

    Podstawa - ustawa o rachunkowości i ustawy o podatkach dochodowych.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2006-12-01 10:52:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-12-2006 o 11:20:25 Wojciech Ratymirski
    <w...@r...net> napisał(a):

> [...]
    > Tak samo w ujęciu podatkowym.
    >
    > Podstawa - ustawa o rachunkowości i ustawy o podatkach dochodowych.

    Tyle że ktoś tutaj wyrok podawał w którym było że przy KPiR nie dzieli się
    takich wydatków na okeesy.

  • 4. Data: 2006-12-01 15:46:53
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 01-12-2006 o 11:20:25 Wojciech Ratymirski
    > <w...@r...net> napisał(a):

    > Tyle że ktoś tutaj wyrok podawał w którym było że przy KPiR nie dzieli się
    > takich wydatków na okeesy.

    Też widziałam,że w KPiR robi się jednorazowo,a co w przypadku jak polisa
    jest na przełomie roku a od nowego roku będą KH?
    dzielic czy nie?
    pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2006-12-01 21:10:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Dec 2006, Wojciech Ratymirski wrote:

    > Zgodnie z zasadą memoriału koszty ujmuje się w okresie którego dotyczą.

    Tak BTW: brzoskwiinia nie raczyła napisać o jakie rozliczanie (PK/KPiR)
    chodzi. Bo do KPiR zapisy nie są dość oczywiste, z zasad rozporządzenia
    (o KPiR) wynika "punktowe" ujmowanie kosztu i był podawany raz czasu na
    grupie wyrok NSA który stwierdził że kosztów ogólnych podatnik rozliczający
    się na KPiR dzielić na okresy nie musi.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2006-12-01 21:55:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Dec 2006, brzoskwiinia wrote:

    > Też widziałam,że w KPiR robi się jednorazowo,a co w przypadku jak polisa
    > jest na przełomie roku a od nowego roku będą KH?
    > dzielic czy nie?

    "chyba że zarachowanie ich nie było możliwe"
    ?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-12-02 08:19:16
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612012208060.1196@athlon64...

    > Tak BTW: brzoskwiinia nie raczyła napisać o jakie rozliczanie (PK/KPiR)
    > chodzi.

    Chyle czoła:)rozliczenie kasowe,pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2006-12-02 08:45:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Dec 2006, brzoskwiinia wrote:

    > rozliczenie kasowe

    ...no to IMO "bez podziału"!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-12-02 10:16:41
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > (o KPiR) wynika "punktowe" ujmowanie kosztu i był podawany raz czasu na
    > grupie wyrok NSA który stwierdził że kosztów ogólnych podatnik

    http://www.gofin.pl/6,262,1304,68517.html?PHPSESSID=
    dc1cf81aef380a011106239e411f259a

    nie wiem tylko czy od 1.01 się to nie zmieni
    w pdop się (chyba) niestety zmieniło
    15. 4d. Koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z
    przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia. Jeżeli koszty te dotyczą
    okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest możliwe określenie, jaka
    ich część dotyczy danego roku podatkowego, w takim przypadku stanowią koszty
    uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą.

    miałam wątpliwości, w związku z fragmentem "a nie jest możliwe
    okreslenie...." ale po przeczytaniu uzasadnienia projektu zmian opadły mi
    rece :) oto fragment:

    "W miejsce dotychczasowych przepisów dotyczących tzw. rozliczenia wydatków w
    czasie, w celu uniknięcia kontrowersji z nimi związanych, dokonano podziału
    kosztów na bezpośrednie i pośrednie, przy czym zasadą jest rozliczenie
    kosztów bezpośrednich w roku, w którym zostaną osiągnięte związane z nimi
    przychody, zaś koszty pośrednie byłyby rozliczone w roku ich poniesienia. W
    przypadku kosztów pośrednich wprowadzono wymóg rozliczania ich
    proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą"

    a może ktos mnie sprostuje, może jednak źle odczytuję te zmiany?

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-12-02 18:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Dec 2006, my way wrote:

    > http://www.gofin.pl/6,262,1304,68517.html?PHPSESSID=
    dc1cf81aef380a011106239e411f259a

    O to to!

    > nie wiem tylko czy od 1.01 się to nie zmieni

    IMO nie.

    > w pdop się (chyba) niestety zmieniło

    Ale w pdop tak było również poprzednio!!
    Przecież OP z definicji prowadzą PK, a prawo do "punktowego" ujmowania
    wydatku było tylko przy KPiR

    [...]
    > miałam wątpliwości, w związku z fragmentem "a nie jest możliwe
    > okreslenie...." ale po przeczytaniu uzasadnienia projektu zmian opadły mi
    > rece :) oto fragment:
    [...]
    > W przypadku kosztów pośrednich wprowadzono wymóg rozliczania ich
    > proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą"
    >
    > a może ktos mnie sprostuje, może jednak źle odczytuję te zmiany?

    Ano nie sprostuję, bo na PK znam się jak kot na kwaśnym mleku ;),
    wydaje mi się jednak że "podział okresowy" przy PK był zawsze.

    Ale w PDoOF jest dopisek do cytowanej przez Ciebie zasady: "z zastrze-
    żeniem ust. 6b"
    Zaś tenże ustęp ma treść:
    +++
    6b. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku
    podatników, o których mowa w ust. 6, uważa się dzień wystawienia faktury
    (rachunku) lub innego dowodu stanowišcego podstawę do zaksięgowania
    (ujęcia) kosztu.
    ---

    Prosto, jasno i przyjemnie - dokładnie tak jak "memoriał" był
    dotąd rozumiany przez istotną część podatników, czyli "z datą
    faktury" i już.
    Jakby tak nie było, to IMO minister musiałby chybcikiem zmieniać
    rozporządzenie o KPiR bo byłaby (kolejna? :)) niespójność przepisów
    ustawy z zasadami ujmowania dokumentów :) (czytaj: do KPiR trzeba
    by pisać wg rozporządzenia a później przed wpisaniem do PIT
    korygować)

    pzdr, Gotfryd